ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستقل شدن هاتگرام و تلگرام طلایی
تکنولوژی

فیروزآبادی: ۲۵۰ میلیارد تومان برای مستقل شدن هاتگرام و تلگرام طلایی لازم است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده که هاتگرام و طلاگرام از همان ابتدا با مجوز به فعالیت خود ادامه دادند، زیرا شرکت حمایت‌کننده از این پیام‌رسان‌ها مسلماً برای فعالیت نیاز به پهنای باند داشته ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۳

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده که هاتگرام و طلاگرام از همان ابتدا با مجوز به فعالیت خود ادامه دادند، زیرا شرکت حمایت‌کننده از این پیام‌رسان‌ها مسلماً برای فعالیت نیاز به پهنای باند داشته که توسط وزارت ارتباطات تأمین شده است و این دریافت پهنای باند بر مبنای مجوز قوه قضائیه و مرکز بوده است. او همچنین اعلام کرده که مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای مستقل شدن این دو پیام رسان وجود دارد که هنوز این رقم از سوی هیچ نهادی از حاکمیت و دولت تامین نشده است.

«سیدابوالحسن فیروزآبادی» امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پاسخ به نحوه حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد:

«در تصمیماتی که در کمیسیون مربوطه در مرکز ملی داشتیم، بنا شد به دلیل محدودیت در امکانات، از دو یا سه پیام‌رسان بیشتر حمایت نکنیم. البته این بدان معنی نیست که دیگر پیام‌رسان‌ها صلاحیت ندارند و افراد از اینکه با آنها همکاری کنند نهی شوند.»

مستقل شدن هاتگرام و تلگرام طلایی

فیروز آبادی ارقام حمایتی اعلام شده از تلگرام‌های فارسی را نیز نادرست خواند و تاکید کرد که این اعداد مبالغ نجومی است و صحت ندارد. به گفته او حجم سرمایه‌ای نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان برای مستقل شدن این دو پیام رسان نیاز است ولی هنوز این بودجه از سوی هیچ سازمان دولتی تامین نشده است. وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات سروری نخریده که در اختیار تلگرام‌های فارسی قرار دهد افزود: «اگر بوده هم خیلی محدود بوده است و آنطور که بعضی می‌گویند صدها سرور بوده نیست.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به وضعیت تلگرام‌های فارسی پس از حذف آنها از فروشگاه آنلاین گوگل بیان کرد: خبرهای خوبی وجود دارد و به خصوص فشاری که آمریکایی‌ها وارد می‌کنند باعث شده که سرعت بگیرند و به زودی اعلام می‌کنند که این استقلال اتفاق می‌افتد.

پیام‌رسان‌های داخلی شکست نخورده‌اند

فیروزآبادی ضمن مخالفت با ادعای شکست خوردن پیام‌رسان‌های بومی تاکید کرد که روند سرعت پیشرفت آنها سریع‌تر خواهد شد: « سرعت تحولات ما در رشد پیام‌رسان‌های داخلی کمتر از سرعت رشد پیام‌رسان‌های خارجی در کشور خودشان نبوده است. البته ما تصوری داشتیم و مردم و مسؤولان انتظار داشتند که ظرف شش ماه یا یک سال به خودکفایی برسیم اما این موضوع زمان برده است. البته من امیدوار به آینده هستم که به زودی با رشد پیام‌رسان‌های داخلی، مردم چشمی به پیام‌رسان‌های خارجی نداشته باشند.»

مستقل شدن هاتگرام و تلگرام طلایی

رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره‌ی موضوع نحوه حمایت وزارت ارتباطات و صداوسیما از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: «این مباحث به نوعی سیاسی شده است. بررسی‌های ما نشان می‌دهد هر دستگاهی به مقدار اختیاراتش کمک کرده، کسانی هم که کمک نکردند یا گفتند اشکال قانونی وجود دارد یا به آنها از رده‌های بالاتر مجوز داده نشده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • احسان چهری
    احسان چهری | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    حرومه این خرج‌ها حرومه از جیب ملت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی