ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنز
تکنولوژی

گوگل از اضافه شدن واقعیت افزوده به جستجوگر خود خبر داد

کنفرانس I/O 2019 دقایقی پیش با نمایش قابلیت‌های جدید موتور جستجوی گوگل در مانتین ویو کالیفرنیا آغاز شد. ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل با حضور روی استیج ضمن خوشامدگویی به حضار نطق اولیه خود را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۱:۵۹

کنفرانس I/O 2019 دقایقی پیش با نمایش قابلیت‌های جدید موتور جستجوی گوگل در مانتین ویو کالیفرنیا آغاز شد. ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل با حضور روی استیج ضمن خوشامدگویی به حضار نطق اولیه خود را با این جملات آغاز کرد:

«گاهی وقت‌ها مفید‌ترین چیز برای درک دنیا این است که آن را به چشم خود ببینید». پیچای با این جمله، به طور غیر مستقیم به سرویس بینایی کامپیوتری «لنز» اشاره کرد که قرار است از این پس نقش پررنگ‌تری در موتور جستجوی گوگل ایفا کند.

به گفته پیچای، گوگل ترکیبی از تکنولوژی بینایی کامپیوتری و واقعیت افزوده را به کار خواهد گرفت تا گوشی شما را به ابزار قدرتمندی برای جستجو تبدیل کند؛ خواه مشغول گشتن به دنبال یک کالای خاص باشید یا اینکه بخواهید در مورد منظومه شمسی بیشتر بدانید.

گوگل تصمیم گرفته که به کمک دو فناوری مذکور، نتایج جستجوی پویاتر و جذاب‌تری را برایتان به نمایش درآورد. چشمه‌ای از این رویکرد جدید جستجو با جستجوی عبارت «خم شدن ماهیچه‌ها» به نمایش درآمد که جستجوگر گوگل مدل سه‌بعدی کاملا گویایی از این موضوع را به نمایش گذاشت. کاربران می‌توانند این مدل سه‌بعدی را به لطف واقعیت افزوده به دنیای واقعی آورده و در پس‌زمینه دوربین آن را با دقت بررسی کنند.

اما مثال دیگری که گوگل روی استیج I/O به نمایش درآورد، در مورد خرید اینترنتی بود. در این دمو یک جفت کفش ورزشی نیو بالانس مورد جستجو قرار گرفت که کاربر می‌توانست آن را از زوایای مختلف مشاهده کرده و حتی آن را کنار لباس‌هایش قرار دهد تا بدین ترتیب از ست بودن کفش با لباس‌هایش مطمئن شود.

همچنین اعلام شد که گوگل لنز قرار است نسبت به قبل پیشرفته‌تر شود. این سرویس گوگل تا امروز می‌توانست با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اشیاء قرار گرفته روبروی دوربین گوشی را تشخیص دهد. اما دقایقی پیش اعلام شد که لنز حالا از پس کارهای پیچیده‌تری مثل تشخیص منوی یک رستوران و برجسته کردن غذاهای محبوب آن برای کاربر هم بر می‌آید.

ضمنا گوگل لنز حالا می‌تواند با تشخیص نوشته‌های حک شده روی در و دیوار یا تابلوهای خیابانی، آن‌ها را همزمان به صورت صوتی و متنی برایتان ترجمه کند؛ قابلیتی که بیش از همه جهانگردان از آن استقبال خواهند کرد.

اما مضاف بر بهینه‌سازی واقعیت افزوده و لنز، گوگل اعلام کرد که به زودی محتوای بیشتری به نتایج جستجوی خود اضافه خواهد کرد که بیشتر شامل اخبار و پادکست‌ها می‌شوند. به عنوان مثال، با جستجوی کلمه «سیاهچاله» می‌توانید ضمن دنبال کردن خبرهای متنی در میان پادکست‌های مرتبط با کلمه سیاهچاله هم به دنبال نتیجه بگردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی