ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ چگونه با پابجی موبایل جوک بسازیم؟

قوانین سخت‌گیرانه چین در قبال بازی‌های ویدیویی بالاخره دامن تنسنت (Tencent) را هم گرفت و این کمپانی برای اینکه بخش زیادی از جامعه پابجی موبایل را از دست ندهد، عنوانی مشابه و عجیب را جایگزین ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

قوانین سخت‌گیرانه چین در قبال بازی‌های ویدیویی بالاخره دامن تنسنت (Tencent) را هم گرفت و این کمپانی برای اینکه بخش زیادی از جامعه پابجی موبایل را از دست ندهد، عنوانی مشابه و عجیب را جایگزین بازی قبلی کرد؛ نسخه چینی پابجی موبایل حالا تبدیل به شوخی بدون تاریخ مصرفی شده که هر وقت به آن نگاه می‌کنیم، می‌خندیم و بعد که خنده‌هایمان تمام شد از خودمان می‌پرسیم که «چرا واقعا؟».

داستان از این قرار است: دولت چین قوانین سختی نسبت به بازی‌های خشن ویدیویی دارد و این مسئله باعث شده تا عناوین مختلفی مجوز حضور در بازار این کشور بزرگ را نداشته باشند. کار تا جایی پیش رفته که بعضی سازندگان خون را جایگزین ماده‌ای سبز رنگ می‌کنند تا شاید عنوان‌شان رنگ انتشار در چین را ببیند.

پابجی موبایل جدیدترین طعمه دولت بود و به‌خاطر خشونتش، تنسنت نمی‌توانست درآمد بازی در این کشور را به دست بیاورد. البته تنسنت تمام تلاشش را به‌کار گرفت تا شاید نظر دولتمردان را تغییر دهد اما هیچکدام از این تلاش‌ها نتیجه ندادند. تا اینکه چند روز پیش مشخص شد که کمپانی سازنده با ترفندی توانسته دولت چین را راضی کند؛ اعمال تغییرات کوچک در بازی و انتشارش با نامی جدید.

Game for Peace

بازی جدید «بازی برای صلح» (Game for Peace) نام دارد که در آن تمام عناصر بصری تروریستی حذف شده‌اند، در ابتدای هر مسابقه به نیروی هوایی چینی ادای احترام شده، دیگر خبری از خون نیست و با شلیک به بقیه بازیکن‌ها ماده سبز رنگ از بدن‌شان خارج می‌شود و عجیب‌تر از همه این‌ها، وقتی یکی را می‌کشید او نمی‌میرید.

بلکه با دستانش خداحافظی کرده، آیتم‌هایش را هدیه می‌کند و غیب می‌شود. بازی تفاوت خاص دیگری با پابجی موبایل ندارد و حتی پیشرفت‌های بازیکن‌ها در پابجی موبایل به Game for Peace منتقل شده است. اگرچه همه این تغییرات احمقانه به‌نظر می‌رسند ولی پابجی موبایل در چین بیش از هفتاد میلیون بازیکن دارد.

نمایی از نسخه موبایل بازی Dead Cells

تحلیل‌ها نشان می‌دهند اگر تنسنت بتواند از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نسخه چینی بازی درآمد داشته باشد (که حالا می‌تواند) بازی فقط در این کشور به درآمد سالیانه بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد. نکته اینجاست ناشر کال آو دیوتی موبایل در چین هم باز تنسنت خواهد بود. باید دید با این بازی آن‌ها چه خواهند کرد.

اگر Apex Legends برای موبایل منتشر شود که احتمالش خیلی زیاد است، جایگاه کنونی پابجی و فورتنایت به‌خطر خواهد افتاد

از پابجی موبایل که بگذریم، به دو معرفی خیلی مهم دیگر می‌رسیم. در هفته‌ای که گذشت دو بازی محبوب پلتفرم‌های خانگی برای تلفن‌های هوشمند تایید شدند؛ عنوان اکشن/پلتفرمر و سخت Dead Cells که یکی از بهترین‌های سال گذشته بود، تابستان امسال به iOS می‌آید و نسخه اندروید نیز بعد از آن منتشر می‌شود.

جدا از Dead Cells، الکترونیک آرتز نصف و نیمه نسخه موبایل Apex Legends را معرفی کرد. گفتم نصف و نیمه چون هنوز همه‌چیز کاملا تایید شده نیست و آن‌ها «شدیدا در حال مذاکره هستند تا بازی را برای موبایل‌ها و کشور چین منتشر کنند.». Apex Legends یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کنونی است و انتشارش روی موبایل می‌تواند جایگاه پابجی و فورتنایت را به‌خطر بیاندازد.

Durango: Wild Lands

  • بازی آنلاین است

بعد از یک مقدمه هفت سنگی طولانی، بیایید یک راست به سراغ مهم‌ترین بازی هفته برویم. عنوانی که پیش از انتشارش توانست نامزد جایزه معتبر «بهترین بازی موبایل/کنسول‌های دستی» از نمایشگاه E3 بشود. Durango اثری آنلاین در سبک بقا است که با توجه به توضیحات بازی در گوگل پلی و اپ استور، بازیکن‌ها را در دنیایی بزرگ و مملو از دایناسور تنها می‌گذارد.

بازیکن‌ها در این دنیا می‌توانند آزادانه بگردند، خانه خودشان را بسازند، آیتم‌های مورد نیازشان را پیدا کنند، با بقیه قبلیه تشکیل بدهند، دایناسور رام کرده و حتی به بقیه قبیله‌ها هجوم ببرند. Durango سعی کرده با دادن آزادی زیاد، اهمیت بالای زندگی گروهی و البته حضور دایناسورها تجربه‌ای جدید از بقا را به وجود بیاورد.

برای اینکه ببینیم چه‌قدر سازنده توانست به هدفش برسد، باید Durango را تجربه کنیم ولی حداقل استقبال بالای بازیکن‌ها نشان می‌دهد که با عنوانی سرگرم‌کننده طرف هستیم.

Durango: Wild Lands

Durango: Wild Lands

سازنده: NEXON Company قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 212.16 / 92.23 مگابایت زبان:

Stickman Bike Battle

  • بازی آفلاین و آنلاین است

بعد از اسکیت‌سواری، یافتن خشن‌ترین راه برای خودکشی و فوتبال بازی کردن استیکمن‌ها این‌بار در نقش دوچرخه‌سواران ظاهر شده‌اند. در بازی با بقیه بازیکن‌ها مسابقه دوچرخه‌سواری داده و هرکسی که سریع‌تر به خط پایان برسد، برنده رقابت خواهد شد. Stickman Bike Battle با دو ویژگی تلاش کرده تا هیجان واقعی دوچرخه‌سواری را این‌بار در قالب یک بازی موبایل برای مخاطب زنده کند.

یکی از آن‌ها نوع طراحی پیست‌ها و کنترل بازی است. طراحی مارپیچ گونه پیست‌ها باعث شده تا کنترل دوچرخه آن‌قدرها هم ساده نباشد. از طرفی اینکه چه زمانی از دکمه پرش استفاده کنید یا حتی شتاب بگیرید، می‌تواند روی افزایش سرعت و جلو افتادن از دیگر بازیکن‌ها تاثیر داشته باشد.

Stickman Bike Battle

Stickman Bike Battle

سازنده: Djinnworks GmbH قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 337.3 / 96.28 مگابایت زبان:

Dumb Ways to Draw

  • بازی آفلاین است

Dumb Ways To Draw نسخه‌ای فرعی از مجموعه محبوب Dumb Ways To Die به‌حساب می‌آید که در آن سازنده فرمول «راه‌های احمقانه مردن» را این بار در یک سیستم گیم‌پلی متفاوت پیاده کرده است. بازی روند خیلی ساده‌ای دارد. در تمام مرحله‌ها شخصیت اصلی مسیری پر از تله و تهدیدهای مختلف را طی می‌کند و بازیکن با استفاده از کشیدن خطوط یا طراحی اجسام مختلف باید راه را برای کاراکتر داستان باز کرده و جلوی این تله‌ها و تهدیدها را بگیرید.

Dumb Ways To Draw

Dumb Ways To Draw

سازنده: Metro Trains قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 260.7 / 62.88 مگابایت زبان:

Flappy Fighter

  • بازی آفلاین است

با وجود اسم و گرافیک عجیبش، Flappy Fighter می‌تواند اثر سرگرم‌کننده‌ای برای دارندگان آی‌دیوایس‌ها باشد. بازی ترکیبی از کاراکتر معروف فلپی برد و عنوان استریت فایتر (Street Fighter) است؛ دو پرنده با یکدیگر مبارزه می‌کنند و با استفاده از دکمه‌های درون صفحه (شماره‌های سمت راست برای حمله و شماره‌های سمت چپ برای حرکت) هر کدام باید سعی کنند تا دیگری را از پا در بیاورند. مشابه چیزی که در بقیه عناوین مبارزه‌ای دیده بودیم.

Flappy Fighter

Flappy Fighter

سازنده: Andrew Baxter قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 30.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mohy
    Mohy | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چرا اسم این مقاله هفت سنگه ولی چهارتا بازی معرفی میکنید؟?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی