ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی، هوش از سرتان می‌پراند؛ با این پنج وبسایت جالب آشنا شوید

هوش مصنوعی با سرعتی غیر قابل وصف در حال پیشرفت است. برای این که با قدرت و توانمندی‌های واقعی آن آشنا شوید بد نیست نگاهی به ۵ وبسایت هوشمند و جالبی که در این مطلب ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

هوش مصنوعی با سرعتی غیر قابل وصف در حال پیشرفت است. برای این که با قدرت و توانمندی‌های واقعی آن آشنا شوید بد نیست نگاهی به ۵ وبسایت هوشمند و جالبی که در این مطلب معرفی خواهیم کرد، بیاندازید.

این وبسایت‌ها از یادگیری عمیق، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و نشان می‌دهند که این تکنولوژی در حال پیشرفت چگونه می‌تواند از صفر چیزی را تولید کند. تولیدات هوش مصنوعی می‌تواند از ایجاد یک شعر باشد یا حتی ایجاد یک عکس از فردی که اصلا وجود خارجی ندارد! با ما همراه باشید.

۱. وبسایت Poem Portraits by Google؛ هوش مصنوعی در وصف شما شعر می‌سراید

هوش مصنوعی

لابراتوار فرهنگ و هنر شرکت گوگل همیشه نوآوری‌های جذابی را ارائه کرده است. وبسایت Poem Portraits یک همکاری مشترک بین Es Devlin و Ross Goodwin است. این دو فرد که به ترتیب هنرمند و متخصص حوزه‌ی تکنولوژی هستند، وبسایتی طراحی کرده‌اند که می‌تواند با دریافت یک تصویر از چهره‌ی شما، شعری خاص و منحصر به فرد را در رابطه با عکس دریافتی بسراید.

این وبسایت به این شکل کار می‌کند که در ابتدا از شما می‌خواهد تا یک کلمه را در آن درج کنید. با توجه به این واژه با دو خط شعر جدید مواجه خواهید شد. الگوریتم مورد استفاده در این وبسایت بیش از ۲۰ میلیون واژه‌ی اشعار سروده شده در قرن ۱۹ میلادی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پس از سرودن این شعر، وبسایت از شما می‌خواهد که با استفاده از دوربین گوشی یا لپتاپ خود یک سلفی بگیرید. در نهایت خروجی نهایی از اشعار را به شما نمایش خواهد داد که زیر تصویر شما قرار می‌گیرند. در واقع الگوریتمی که در این وبسایت وجود دارد درباره‌ی شما یک شعر می‌سراید که کاملا جدید و منحصر به فرد است.

۲. وبسایت 9Gans: هوش مصنوعی هر ساعت ۹ نقاشی جدید خلق می‌کند

شبکه‌های مولد تخاصمی یا Generative Adversarial Networks که به اختصار آن را GAN می‌نامند رده‌ای از سیستم یادگیری ماشین محسوب می‌شود و می‌توان آن را یکی از ابزار پرکاربرد این حوزه دانست که بسیاری از توسعه دهندگان هوش مصنوعی از آن استفاده می‌کنند.

ابزار یاد شده خصوصا زمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پای تحلیل گرافیکی در میان باشد. در واقع هوش مصنوعی با تحلیل تصاویر و نقاشی‌های مختلف می‌تواند الگو‌های خاصی را یاد بگیرد و در نهایت به تولید تصاویر جدید بپردازد.

وبسایت 9GANS با استفاده از تکنولوژی یاد شده قادر است اثرات هنری جدیدی را خلق کند. هوش مصنوعی طراحی شده برای این وبسایت می‌تواند هر ساعت ۹ اثر هنری گرافیکی جدید را خلق نماید. بعد از پایان هر ساعت، نقاشی‌های تولید شده برای همیشه از بین می‌روند و هوش مصنوعی وبسایت مشغول تولید ۹ نقاشی جدید خواهد شد.

سبک‌های مورد استفاده در این وبسایت ممکن است برایتان آشنا باشد چرا که هوش مصنوعی مورد استفاده در این وبسایت با تحلیل نقاشی‌های معروفی که هنرمندان بزرگ طراحی کرده‌اند، نقاشی‌های جدید خود را خلق می‌کند.

۳. وبسایت This X Does Not Exist: تولید اشخاص یا اشیائی که هرگز وجود ندارند

به جز 9GANS وبسایت دیگری که این روز‌ها بابت تولید محتواهای مختلف توسط هوش مصنوعی معروف شده This X Does Not Exist است. این وبسایت اشیاء یا اشخاصی را به شما نشان می‌دهد که هرگز وجود خارجی نداشته‌اند. یکی از زیرشاخه‌های سایت یاد شده، This Person Does Not Exist نام دارد که تصویر افرادی را به شما نمایش می‌دهد که هرگز وجود خارجی نداشته‌اند.

نسخه‌ی X‌ تلاش می‌کند تا افراد، رزومه‌های شغلی، گربه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر محتواهایی که هرگز وجود نداشته‌اند را تولید کند. این موضوع باعث شده تا بسیاری دیگر از توسعه دهندگان هم به ایجاد وبسایت‌هایی بپردازند که محتواهای این چنینی را تولید می‌کند.

۴. وبسایت Computoser؛ هوش مصنوعی آهنگسازی می‌کند

یکی از وبسایت‌های عجیب که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند Computoser نام دارد. شاید بتوان آن را یک موسیقیدان خواند که قادر است با توجه به علایقی که دارید موسیقی‌های متفاوتی را تولید کند.

به عنوان مثال شما می‌توانید پارامتر‌های مختلفی را برای آن مشخص کنید؛ این که موسیقی شاد باشد یا غمگین، از چه سبکی استفاده کند و چه ساز‌هایی با چه میزانی در آن مورد استفاده قرار بگیرند.

بعد از آنکه تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کردید، الگوریتم مورد استفاده در Computoser تلاش می‌کند تا یک موسیقی منحصر به فرد و جدید را برایتان ایجاد کند. همچنین اگر از آن خوشتان بیاید می‌توانید آن را دانلود کرده و برای همیشه نگه داری کنید.

همچنین در این وبسایت بخشی طراحی شده که می‌توانید مجموعه‌ای از موسیقی‌های تصادفی تولید شده را بشنوید. علاوه بر این مینی گیم‌هایی در آن وجود دارد که باید ساز‌های مورد استفاده در موسیقی‌های مختلف تولید شده را حدس بزنید.

۵. وبسایت How to Generate Almost Anything؛ هوش مصنوعی همه کار می‌کند

ایده‌های هوش مصنوعی با این که تا حد قابل توجهی جالب و دقیق هستند، اما هنوز به پختگی لازم نرسیده‌اند و به وضوح نیاز به یاری نیروی انسانی دارند. مهندسین دانشگاه MIT می‌خواستند متوجه شوند که تا چه حد خلاقیت هوش مصنوعی با همکاری انسان دقیق و با کیفیت است. با رفتن به این وبسایت می‌توانید بسیاری از تجربه‌هایشان را مشاهده کنید.

تا به اینجا الگوریتم‌ها و مهندسین دانشگاه MIT با همکاری هم موفق شدند موسیقی‌های جدید، دستور پخت پیتزا‌های عجیب و غریب، قارچ‌های شکلاتی، لباس با طراحی‌های جدید، عطر، گرافیتی و حتی ویروس‌های مختلف در سطح آزمایشگاهی را تولید کنند. هرکدام از این پروژه‌ها در این وبسایت توضیحات مفصلی دارند که می‌توانید درباره‌شان مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kmnashenas
    kmnashenas | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    فوق‌العاده بود. مخصوصا thisxdoesnotexist.com و زیرپروژه‌هاش.

  • milad amini
    milad amini | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    واو

مطالب پیشنهادی