ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات موبایل
تکنولوژی

جهرمی: چرخه واردات موبایل معیوب است

«محمد جواد آذری جهرمی»‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که وضعیت گوشی در بازار ما خوب نیست، گفت چرخه واردات امروز معیوب است که در بازار مصرف اثر می‌گذارد و این چرخه باید درست ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۰

«محمد جواد آذری جهرمی»‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که وضعیت گوشی در بازار ما خوب نیست، گفت چرخه واردات امروز معیوب است که در بازار مصرف اثر می‌گذارد و این چرخه باید درست شود.

جهرمی امروز در حاشیه برنامه روز ارتباطات درباره مشکلات سامانه «همتا» در مورد گوشی‌های مسافری بیان کرد که سامانه همتا اختلال ندارد بلکه نکته اینجاست که بر اساس قانون، بار مسافری در گمرک تعریف دارد:

«عده‌ای چون کانال رسمی درست نیست از طریق مسافری گوشی می‌آورند، در صورتی که اگر این کانال تسهیل شود، این واردات به صورت رسمی انجام می‌گیرد و تخلفی هم رخ نمی‌دهد. گمرک می‌گوید بر اساس قانون، مسافر یعنی کسی که رفته سفر و اطلاعاتش باید چک شود؛ حرف گمرک هم درست است، اما چرخه واردات معیوب است و اکوسیستم باید درست شود. البته عده‌ای هم به دنبال سودجویی هستند، تحت عنوان فروشنده خود را جا می‌زنند و همان قاچاق را انجام می‌دهند.»

واردات موبایل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که اقتصاد بازار تلفن همراه برعهده وزارت ارتباطات نیست، گفت این سازمان سامانه فنی راه‌اندازی کرده است اما واردکنندگان رسمی اکنون برای تأمین ارز و ثبت سفارش دچار مشکل هستند که هیچکدام بر عهده این وزارتخانه نیست:

«ما این مشکل در تأمین گوشی‌های مورد نیاز بازار را به وزیر صمت و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش کرده و اطلاع دادیم که بازار گوشی اوضاع خوبی ندارد. باید برای این‌که چرخه سالم واردات گوشی به کشور تسهیل شود، چاره‌ای اندیشه کرد. واردکنندگان باید به وزارت صمت ثبت سفارش کنند و تأمین ارز را باید فراهم کرد.»

جهرمی معتقد است که مشکلات واردات گوشی تبعات بسیاری در زندگی مردم و بازار در پی دارد و به همین دلیل هم چرخه واردات گوشی امروز معیوب است و در بازار مصرف اثر می‌گذارد. اینطور که وزیر ارتباطات می‌گوید کلید حل این مشکلات در دست وزارت ارتباطات نیست بلکه این چرخه باید سر و سامان بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    شما خودتون هم معیوبید

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    یه چیزی بگید که کسی ندونه

  • Ahmad
    Ahmad | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    شرم آور هست اینو همه میدونن، راهکار چیه اونو انجام بدین الان قیمت موبایل هم قیمت ماشین شده باز پررو بازی در میاره، این وزیر فکر میکنه با چندتا کار پوپولیستی میتونه دو سال بعد رئیس جمهور بشه ولی کارنامه بسیار سیاه هست

  • masoud_gh
    masoud_gh | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    فعلا که آقای وزیر دارند جشن زدن جیب مردم را می گیرند . امروز برای بنده و تمام کسانی که سرویس ADSL قدیم مخابرات را دارند مسیج آمده که باید نوع سرویس خودتان رو عوض کنید .یعنی به زور می خواهند نوع سرویس رو عوض کنند و یک سرویس کم حجم تر بدهند .فقط هم برای بنده اینطور نیست تو توئیتر همین جناب وزیر خیلی های دیگه هم پیغام گذاشته بودند . اوج حقوق کاربر تو روز ارتباطات این هستش تعویض سرویس با زور. آنوقت این آقای وزیر شوآف هدیه میان.

  • peyman57
    peyman57 | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خب ایشون ک میدونست چرا تو این چند سال کاری نکرده؟
    حرف حرف حرف فقط حرف همه از بالا تا پایین

مطالب پیشنهادی