ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برترین برند تلفن هوشمند
تکنولوژی

مهلت 90 روزه؛ تحریم هواوی از سوی آمریکا به تعویق افتاد

داستان دنباله دار تحریم هواوی از سوی دولت ایالات متحده و دیگر شرکت های آمریکایی مدتیست که آغاز شده، وضعیتی که با توجه به روابط غیر حسنه واشنگتن و چین کاملاً قابل پیش بینی بود. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۶

داستان دنباله دار تحریم هواوی از سوی دولت ایالات متحده و دیگر شرکت های آمریکایی مدتیست که آغاز شده، وضعیتی که با توجه به روابط غیر حسنه واشنگتن و چین کاملاً قابل پیش بینی بود. دیروز هم گوگل به دستور ترامپ، مجوز اندروید شرکت هواوی را لغو کرد. حالا وزارت بازرگانی آمریکا کمی کوتاه آمده و مهلت 90 روزه ای را برای هواوی و دیگر شرکت های طرف قرارداد در نظر گرفته تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش رویترز در این مهلت 90 روزه که از همین امروز آغاز می شود، هواوی می تواند برای «حفظ شبکه های کنونی و ارائه آپدیت های نرم افزاری برای گوشی های موجود در بازار» اقدام به خرید کالاهای آمریکایی کند. با این حال هنوز خرید قطعات و تجهیزات آمریکایی برای تولید محصولات جدید برای هواوی ممنوع است، چون این کار به مجوز رسمی نیاز دارد و احتمالاً چنین مجوزهایی هیچوقت صادر نخواهند شد.

بدین ترتیب لغو مجوز اندروید هواوی هم تا 90 روز به تعویق می افتد، یعنی هواوی هنوز می تواند آپدیت های سیستم عاملش را به شکل تأیید شده و از کانال رسمی گوگل برای گوشی های موجود بفرستد. البته اینکه 90 روز برای ارائه آپدیت اندروید Q برای پرچمداران این شرکت کافیست یا خیر را نمی دانیم، ولی به نظر می رسد هواوی تمام تلاش خود را انجام دهد تا حداقل نسخه بعدی این سیستم عامل را هم در اختیار بخش زیادی از کاربرانش قرار دهد.

با این حال طبق دستور وزارت بازرگانی ایالات متحده، هواوی حتی در این مهلت سه ماهه هم نمی تواند گوشی جدیدی را با نسخه رسمی اندروید و سرویس های گوگل معرفی کند، چون گوگل مجوزی صادر نخواهد کرد. البته آنر 20 و 20 پرو که امروز معرفی می شوند، احتمالاً مشکلی نخواهند داشت و گوشی تاشوی میت ایکس هم وضعیت مشابهی دارد. حالا باید دید وضعیت گوشی های بعدی هواوی به چه شکل خواهد بود. شاید طی همین 90 روز پکن و واشنگتن به تفاهم برسند و این جنگ تجاری پرهزینه پایان یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی