ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Evolution 2: Battle for Utopia؛ از پشت سنگرها بیرون بیایید

بازی‌های کاور محور (Cover Based) همگی از فرمول مشخص «پناه گرفتن شخصیت اصلی پشت سنگرها و تیراندازی در فرصت مناسب» پیروی می‌کنند و هرچند Evolution 2 را هم باید جزو همین دسته از بازی‌های موبایل ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

بازی‌های کاور محور (Cover Based) همگی از فرمول مشخص «پناه گرفتن شخصیت اصلی پشت سنگرها و تیراندازی در فرصت مناسب» پیروی می‌کنند و هرچند Evolution 2 را هم باید جزو همین دسته از بازی‌های موبایل به‌حساب بیاوریم ولی سازنده با کمرنگ‌تر کردن نقش سنگرها و افزایش بخش اکشن توانسته تجربه‌ای متفاوت‌تر به وجود بیاورد.

در واقع بازی شاید در نگاه اول عنوانی کاور محور به نظر برسد اما بیشتر به شوتم آپی کُندتر شباهت دارد که حالا جای دوربینی کاملا از بالا، همه اتفاقات از نمای سوم شخص روایت می‌شوند. نتیجه این ترکیب پرزد و خوردتر به اندازه هیرو هانترز (Hero Hunters) و کاور فایر (Cover Fire) سرگرم‌کننده نیست ولی Evolution 2 می‌تواند طرفداران جدیدی را به سمت سبک کاور محور بکشاند.

مشابه خیلی از شوترهای موبایلی، بازی داستان حمله هیولاها را روایت می‌کند. البته این بار در یک سیاره فضایی و به عنوان عضو سازمانی باید به مقابله با آن‌ها بپردازید. Evolution 2 در هر مرحله کاربر را روبه‌رو همین شخصیت‌های منفی قرار می‌دهد؛ می‌جنگید و وقتی همه دشمنان از بین رفتند به مرحله بعدی می‌روید. این روند نیز تا پایان ادامه پیدا می‌کند.

در نبردها دو شخصیت حضور دارند. کاراکتری که خودتان کنترلش را به‌عهده می‌گیرید و ماموری که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود. سازنده سعی کرده بازی نسبت به بقیه کاور محورها، پیچیدگی کمتری داشته باشد و این مسئله به خوبی در بخش کنترل به چشم می‌آید. در Evolution 2 می‌توانید با آنالوگ سمت چپ و راست شخصیت اصلی را حرکت داده یا از قدرت‌ها استفاده کنید.

Evolution 2

با این حال در اینجا دکمه تیراندازی وجود ندارد و کاراکتر خودش به سمت دشمنان شلیک می‌کند. این کمتر کردن نقش بازیکن در کنترل می‌تواند بازی را خسته‌کننده‌تر کند ولی Evolution 2 با همان نبردهای پرزد و خوردی که در مقدمه گفتم توانسته از این مهلکه جان سالم به در ببرد. در اینجا سنگرها آن‌قدرها حیاتی نیستند.

خیلی وقت‌ها مجبورید در حرکت باشید تا تیرهای دشمنان به سمت‌تان نخورد و خیلی کمتر ترجیح می‌دهید پشت سنگرها پناه بگیرید. البته این ساده‌تر شدن تبعات منفی خودش را داشته ولی بخواهیم کلی به گیم‌پلی نگاه کنیم، بازی با سرعت بالای مبارزاتش تا حدی توانسته نقطه ضعف کمبود استراتژی را پوشش بدهد.

از دیدگاه گرافیک بازی جزو آثار شاخص سبک کاور محور به شمار می‌رود. هرچند انیمیشن حرکت شخصیت‌ها مصنوعی است ولی از آن طرف طراحی پرجزییات محیط و شخصیت‌ها باعث شده تا Evolution 2 از لحاظ بصری و نسبت به حجمش، یک تجربه بصری با کیفیت را ارائه بدهد.

Evolution 2 نسخه سریع‌تر و کمتر استراتژی محور بازی‌های کاور محور است. اگر به کشت و کشتار علاقه دارید و حوصله برنامه چیدن برای حمله هم ندارید Evolution 2 می‌تواند گزینه سرگرم‌کننده‌ای باشد. در غیر این صورت بهتر است به سراغ دیگر عناوین این سبک مثل هیرو هانترز بروید.

Evolution 2: Battle for Utopia

Evolution 2: Battle for Utopia

سازنده: My.com B.V قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 700 / 392 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲ خرداد ۱۳۹۸

    بسیار زیباست این بازی مچکر برای معرفی

مطالب پیشنهادی