ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی هیوندای النترا 2019 ؛ شجاعت کره ای ها در طراحی یک سدان متفاوت

هیوندای النترا در سال 2019 میلادی با نوعی به روزرسانی و تغییرات ظاهری مواجه شده است. قوای محرکه آن همانند سال قبل بوده و بدون تغییر باقی مانده اما ظاهر این خودرو تهاجمی‌ و پرخاشگرانه‌تر ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

هیوندای النترا در سال 2019 میلادی با نوعی به روزرسانی و تغییرات ظاهری مواجه شده است. قوای محرکه آن همانند سال قبل بوده و بدون تغییر باقی مانده اما ظاهر این خودرو تهاجمی‌ و پرخاشگرانه‌تر شده است. سامانه مالتی مدیای آن اصلاح شده و برخی تجهیزات مدرن ایمنی بدان افزوده گشته است.

النترا در کلاس سدان‌های کامپکت با بسیاری از مدل های اصلاح شده نظیر: هوندا سیویک، شورولت کروز و تویوتا کرولا رقابت می‌کند.

نه چندان سریع...

اگرچه نباید از هیوندای النترا 2019 انتظار یک رانندگی بسیار سریع و هیجان انگیز را داشته باشید اما از طرف دیگر، انتظار شتاب پایین و آزار دهنده نیز از آن نمی‌رود. در نسخه لیمیتد هیوندای النترا 2019، یک پیشرانه 2 لیتری به قدرت 147 اسب بخار، به همراه گیربکس اتوماتیک شش سرعته انجام وظیفه می‌نماید.

در تریم SE نیز به طور استاندارد از یک گیربکس شش سرعته دستی به منظور انتقال نیرو به چرخ‌های جلو استفاده شده است. همچنین عملکرد گیربکس اتوماتیک به اندازه کافی سریع بوده و تعویض دنده‌های آن به نرمی و با دقت کافی انجام می شود.

ضمنا پیشرانه 1.4 لیتری 128 اسب‌بخاری توربوشارژ و نیز پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ 201 اسب بخاری، به ترتیب در نسخه‌های اکو و اسپرت هیوندای النترا 2019 مشغول به انجام وظیفه هستند.

نوع حرکت النترا در بزرگراه نشان از کنترل پذیری خوب، چسبندگی بالا و تعادل مناسب آن دارد. نوع سواری این خودرو نیز کمی سفت احساس می‌شود و دست اندازها به طور محسوسی قابل ادراک هستند که البته مشکل چندان پر اهمیتی به نظر نمی‌رسد.

مسئله ای که اینجا اهمیت پیدا می‌کند و می‌تواند سرنشینان را آزار دهد، سر و صدای ناشی از طنین باد و نویز تایرها در تماس با سطح آسفالت است که در داخل کابین به طور واضح به گوش می‌رسد. پیشرانه نیز گاه و بیگاه با غرش‌هایی نه چندان گوشنواز اعلام حضور می‌نماید.

از نظر مصرف سوخت، النترا 2.0 لیتری تنفس طبیعی نمره مناسبی کسب می‌کند. مصرف سوخت این خودرو برابر 8.11 (شهر) و 6.2 (بزرگراه) و 7.1 (سیکل ترکیبی) لیتر در ازای پیمایش هر 100 کیلومتر است. از جهت مقایسه بهتر است بدانید که میزان مصرف سوخت در نسخه پایه تویوتا کرولا معادل 7.8 (شهر) و  6.2 (بزرگراه) و 7.1 (سیکل ترکیبی) لیتر در ازای پیمایش هر 100 کیلومتر است.

همچنین میزان مصرف سوخت نسخه اکو هیوندا النترا 2019 برابر 6.7 لیتر در 100 کیلومتر بوده و مصرف تریم اسپرت معادل 8.1 واحد در سیکل ترکیبی است.

کابین دلپذیر، تکنولوژی مدرن

اگرچه هیوندای النترا یک خودروی اقتصادی محسوب می‌شود و کابین آن از هیچ گونه اِلِمان خاصی برخوردار نیست اما باید گفت که کابین این خودرو نسبتا خوش ساخت بوده و متریال به کار گرفته شده در آن از کیفیت مناسبی برخوردار است.

نوع طراحی کابین نیز متناسب و زیبا به نظر می‌رسد. در نمونه مورد بررسی آپشن‌هایی نظیر: صندلی‌های چرمی، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی پریمیوم حضور دارند. صفحه نمایشگر سیستم مالتی مدیا در جایگاه مناسبی نصب شده و از سایز معقول و منطقی برخوردار گردیده است؛ حساسیت تاچ آن مناسب بوده و منوی گزینه‌های انتخابی از ساختاری منطقی بهره می‌برد که کار با آن را آسان نموده است.

به طور کلی سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای النترا 2019 را می‌توان یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت کابین این خودرو نسبت به رقبایش دانست. همچنین یک صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی به همراه سامانه رهیاب نیز به صورت انتخابی قابل سفارش خواهد بود. قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی هم به طور استاندارد در این خودرو حضور دارند.

اتاق فشرده

اگرچه صندلی‌های ردیف عقب فضای کافی پا و سر را برای سرنشینان فراهم نمی‌کند اما برای افراد با قد متوسط، تقریبا مناسب است.گنجایش صندوق عقب النترا برابر 408 لیتر است که اندکی نسبت به کرولا برتری دارد.

قیمت و تجهیزات ایمنی

hyundai

نسخه پایه النترا 2019 برابر 18,120 دلار قیمت خورده اما بهای نسخه مورد بررسی یعنی تریم لیمیتد برابر 26,960  دلار است.

تجهیزاتی نظیر: ترمز خودکار اضطراری، دستیار نگهدارنده بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، مانیتورینگ نقطه کور و سامانه پایش هوشیاری راننده، موجب این افزایش قیمت گردیده است.

هیوندای النترا 2019

هیوندای النترا 2019 شاید در حال حاضر چندان قابلیت تبدیل شدن به پرچمدار این کلاس، یعنی کلاس سدان‌های کامپکت را نداشته باشد اما از تجهیزات ایمنی و امکانات مناسبی برخوردار بوده و می‌تواند با بهبود برخی ضعف‌ها، برای دستیابی به آن جایگاه مهم تلاش نماید.

نظر شما در مورد آخرین نسل هیوندای النترا چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    هیوندای هنوز به یک امضا تو طراحی نرسیده هر کدوم از مدل ها شبیه یک برند دیگه ست و به نظرم طراحی خاصی هم نداره ولی چون خودروی اکونومی پر امکانات با گارانتی زیاد و کلی تسهیلات رنگارنگه خوب خواهد فروخت برای کسایی که درآمد آنچنانی ندارند البته قطعا فروش کرولا حداقل به خاطر طراحی جسورانه ش بیشتر خواهد بود

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    چندان متفاوت و انقلابي هم عمل نكردن، يكي تويوتا يكي شركت هاي كره اي هميشه در خطوط بدنه و طراحي ساير قسمت ها افراط ميكنن و مينيماليستيك طراحي ندارن، هميشه شلوغ و پرجزييات... در حالي كه ساده و با جزييات ظريف مثل طراحي هاي اروپايي بي نهايت جذاب تر هست...

  • 7.62mm
    7.62mm | ۲ خرداد ۱۳۹۸

    چراغها و مه شکن جلو زشت شده به نظرم، کرولا جدید خیلی بهتر شده.

مطالب پیشنهادی