ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جنگنده‌های نیروی هوایی ایالات متحده به پهپادهای همراه مجهز می‌شوند

نیروی هوایی ایالات متحده تصمیم دارد از پهپاد «XQ58-A Valkyrie» خود به عنوان پرنده همراه برای جنگنده های F-35 و F-15EX استفاده کند. پهپاد مورد بحث که قرار است نقش «همراه وفادار» را بازی کند، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

نیروی هوایی ایالات متحده تصمیم دارد از پهپاد «XQ58-A Valkyrie» خود به عنوان پرنده همراه برای جنگنده های F-35 و F-15EX استفاده کند.

پهپاد مورد بحث که قرار است نقش «همراه وفادار» را بازی کند، در کنار و تحت کنترل جنگنده اصلی قرار گرفته و به عنوان یک پرنده ارزان قیمت، می تواند برای شناسایی اهداف، جلوتر از هواپیمای مادر حرکت کرده یا آتش دشمن را به سمت خود جلب کند.

برای ایفای چنین نقش هایی، پهپاد ولکری به هوش مصنوعی «Skyborg» مجهز خواهد شد که طبق اظهارات مقامات نیروی هوایی، برنامه آینده این نیرو برای یکپارچه سازی فرمان های خلبان و پهپادهای همراه بوده و عملکرد آن را می توان با ربات R2D2 در سری فیلم های جنگ ستارگان مقایسه کرد.

پهپاد جنگی

در حال حاضر نیروی هوایی مذاکراتی با شرکت های بوئینگ و لاکهید مارتین (سازندگان F-15EX و F-35) داشته و تصمیم دارد با بروزرسانی این جنگنده ها، آنها را برای استفاده از سیستم اسکای‌بورگ آماده کند. از طرفی پهپاد XQ58-A نیز در حال انجام تست های پروازی نهایی خود بوده و به زودی در اختیار نیروی هوایی قرار خواهد گرفت.

ولکری یک پهپاد مسلح و مجهز به رادار است

لازم به ذکر است که Valkyrie با پیشرانه جت حرکت کرده و قادر است 225 کیلوگرم مهمات را تا 2400 کیلومتر حمل کند. البته ولکری یک پرنده مادون صوت است و نمی تواند در زمینه بیشینه سرعت و سقف پروازی به پای جنگنده های آمریکایی برسد؛ با این حال طبق اظهارات نیروی هوایی، این پهپاد چند میلیون دلاری به طرز قابل توجهی ارزان تر و ساده تر از جنگنده های سرنشین دار این نیرو بوده که همین موضوع استفاده از آن را در شرایط جنگی توجیه می کند.

گفتنی است در حال حاضر امکان همگام سازی سه پهپاد XQ58-A با هر فروند جنگنده F-35 یا F-15EX فراهم شده که توان تهاجمی این پرنده ها را به طرز محسوسی افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    ای بابا ، یمن، فقیرترین کشور عرب داره سامانه های پاتریوت آمریکا رو میزنه، خبر ها رو بخونید چقدر خنده داره

  • zitanix
    zitanix | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    بلاد کفر‌ ، دیگه شورشو در اوردند

  • Mehrdad Mansory
    Mehrdad Mansory | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    این که چیزی نیس واقعا متاسفم برای بلاد کفر. صد البته ما تکنولوژی بسیار بالاتری داریم مثلا همین قایق موتوری های پیشران سپاه قابلیت اینو دارن روی آب به موازات هم حرکت کنند :|

مطالب پیشنهادی