ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی های کامپیوتری
تکنولوژی

اعتیاد به بازی های کامپیوتری رسما به عنوان یک بیماری شناخته شد

از امروز سازمان جهانی بهداشت اعتیاد به بازی های کامپیوتری را رسما یک بیماری قلمداد می کند. این سازمان که به اختصار WHO نامیده می شود، چند وقتیست اینترنت را زیر نظر دارد.  سازمان جهانی بهداشت ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

از امروز سازمان جهانی بهداشت اعتیاد به بازی های کامپیوتری را رسما یک بیماری قلمداد می کند.

این سازمان که به اختصار WHO نامیده می شود، چند وقتیست اینترنت را زیر نظر دارد.  سازمان جهانی بهداشت تاثیرات وسایل الکترونیکی بر انسان ها را تحت نظر دارد و بازی های کامپیوتری هم از پارسال، پس از به رسمین شناخته شدن این ناهنجاری به لیست موضوعات تحت نظر این سازمان اضافه شدند.

بسیاری کشورها به این تصمیم گیری اعتراض کرده اند

اما ناهنجاری بازی های کامپیوتری چیست؟ از نگاه این سازمان هنگامی که کنترل میزان بازی کردن از دست کاربر خارج شود، و شروع به بازی در بازه های زمانی طولانی کند و این فعالیت را بدون توجه به آثار منفی اش به کارهای روزمره ترجیح دهد؛ فرد دچار ناهنجاری بازی های کامپیوتری (Gaming Disorder) شده.

اضافه شدن این ناهنجاری به لیست جهانی بیماری ها اتفاق پیش پا افتاده ای نیست، و بدان معناست که توسط پزشکان و متخصصان سراسر دنیا نیز به عنوان بیماری شناخته خواهد شد و به دنبال علائم و راه های درمان آن در بیماران خواهند بود. علاوه بر این شرکت های بیمه هم می توانند در رابطه با بازپرداخت هزینه های درمان آن تصمیم گیری کنند. البته سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده نشانه های این ناهنجاری باید حداقل یک سال ادامه داشته باشند تا فرد بیمار تشخیص داده شود.

بازی های کامپیوتری

با وجود اینکه اتخاذ این تصمیم با رای گیری انجام شد، بسیاری کشورها نسبت به ان اعتراض داشتند. کره جنوبی جزو اولین کشورهایی بود که نارضایتی اش را اعلام نمود و حتی وزارت فرهنگ این کشور مدارکی ارائه کرد که نشان می داد ممکن است بازی کردن به تنهایی مشکل ساز نباشد. به نظر آزانس محتوای خلاقانه این کشور سازمان جهانی بهداشت بدون توجه به مسائل دیگر تنها بازی ها را مقصر می داند.

با این همه اعتیاد به بازی های کامپیوتری مسئله ای بسیار جدیست و گزارشات مبنی بر اینکه افراد به کلی وظایف و زندگی روزمره شان را برای بازی کردن کنار گذاشته اند کم نیستند. اما تفکیک طرفداران پر و پا قرص یک عنوان و افراد معتاد کار دشواریست و تشخیص این مرز شاید زیاد آسان نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۶ خرداد ۱۳۹۸

    بازیه زندگیه برام

  • Alirezakh۰۷
    Alirezakh۰۷ | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    آقا نمیفهمم اینا بیکارند کرم میریزن یا به این صنعت حثودیشون میشه!
    درسته که همچی زیادیش بده همونطوری که توی همه چیز میانه روی صدق میکنه خب بازی های ویدئویی هم همینطوره اگر ازش درست استفاده بشه اشکالی نداره مثل چیزای دیگه باید ازش درست و به اندازه استفاده بشه. 50% مشکل حل میشه اگرم به اون درج سنی موقع خرید هم توجه کنه که 100% میشه. من نمیدونم اینا بزور میخوان بگن بازی رو ببوسید بزارید کنار.

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    یه مشت ادم بیکار جمع شدن چرندیات میبافن، همین افراد سازمان جهانی بهداشت اول تاییدیه سلامت روانی بیارن خودشون مشکل ندارن بعد چرندیات ببافن

مطالب پیشنهادی