ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی ۱۷۵ هزار تومان هزینه دارد

سازمان توسعه تجارت الکترونیکی با انتشار اطلاعیه‌ای خبر داده است که از این پس دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد) برای کسب‌وکارها ۱۷۵ هزار تومان هزینه خواهد داشت. این سازمان تاکید کرده است که هزینه مربوطه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۵

سازمان توسعه تجارت الکترونیکی با انتشار اطلاعیه‌ای خبر داده است که از این پس دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد) برای کسب‌وکارها ۱۷۵ هزار تومان هزینه خواهد داشت. این سازمان تاکید کرده است که هزینه مربوطه مختص به دو سال است و مشترکین می‌توانند آن را در دو قسط پرداخت کنند.

«فردوس حاتمی» مدیر اجرایی ای‌نماد مرکز تجارت توسعه الکترونیکی در گفتگو با دیجیاتو عنوان می‌کند که این هزینه جدا از مبلغی است که برای خدمات پستی از کسب و کارها گرفته می‌شد.

«پیش‌تر هزینه‌ای سی وشش هزار تومانی از کسب و کارها برای احراز صحت آدرس پستی در طول یک سال گرفته می‌شد؛ این هزینه مربوط به این بود که آدرس مشترک چک می‌شد و هر سه ماه یکبار پاکت‌های پستی به همراه کد ای‌نماد به این مراکز ارسال می‌شد و کسب وکار موظف بود کد دریافت شده را در سامانه ثبت نماید. هزینه ۱۷۵ هزار تومانی اما هزینه‌ای مجزا بوده و در کنار هزینه پستی از مشترکین دریافت می‌شود. نکته قابل توجه این است که هزینه پست نیز در حال حاضر از متقاضی اخذ می گردد که بر اساس نوع سرویس پیشتاز، سفارشی و ویژه متفاوت خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که پیش‌تر ای‌نماد به صورت یکساله اعطا می‌شد و حالا به صورت دو ساله داده می‌شود.»

حاتمی در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه این هزینه صرف چه چیزی خواهد شد می‌گوید:

«هزینه ۱۷۵ هزار تومانی بابت انجام فرآیندهای تخصصی اعطای نماد نظیر ارزبابی پرونده، اعطای نماد، نظارت و کل فرایندهای این پردازش می‌شود. در حقیقت ما از زمان ایجاد سامانه اینماد به دنبال دریافت تعرفه در راستای بهبود کیفیت پروژه بودیم ولی در نهایت سال گذشته توانستیم تاییدیه سازمان تنظیم مقررات در این خصوص را دریافت نماییم.»

به گفته مدیراجرایی پروژه ای‌نماد مجوز این تعرفه در مصوبه شماره 288 مورخ 97/12/05 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تعیین شده و به مرحله اجرایی رسیده است. حاتمی باور دارد این موضوع می‌تواند در ارتقای سطح کیفی خدمات این مجموعه نقش موثری داشته باشد.

بنا به گفته سازمان توسعه تجارت الکترونیکی متقاضیانی که پیش از این اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نموده اند، در زمان تمدید مشمول تعرفه جدید خواهند بود و از این پس کلیه نمادهای اعطا و تمدید شده 2 ساله خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • rezaweb
    rezaweb | ۵ بهمن ۱۳۹۹

    اینم حمایت دولت از جوانان و کارافرینی پول مفت بگیرند مالیات تا خرخره

    سپاس از مسعولین که اینقدر به فکر ما هستند???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی