ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه بلاک چین
تکنولوژی

ده زبان محبوب برنامه نویسی بلاک چین کدامند؟

همه ما می دانیم این روزها تقاضا برای ارزهای مجازی و توسعه دهندگانشان بسیار بالاست، اما محبوبترین زبان های برنامه نویسی توسعه بلاک چین کدامند؟ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. اینطور که به نظر می ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

همه ما می دانیم این روزها تقاضا برای ارزهای مجازی و توسعه دهندگانشان بسیار بالاست، اما محبوبترین زبان های برنامه نویسی توسعه بلاک چین کدامند؟ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اینطور که به نظر می رسد زبان برنامه نویسی اتریوم به نام Solidity در جایگاه اول قرار گرفته و جاوا اسکریپت و جاوا نیز در رتبه های بعدی جا دارند. این اطلاعات با استفاده از جستجو برای بیشترین سوالات پرسیده شده درباره این زبان ها در وبسایت StackOverFlow به دست آمده اند. برای رسیدن به جواب، نتایج سوال ها با تگ Blockchain در این وبسایت جستجو شدند.

Solidity اتریوم محبوب ترین زبان برنامه نویسی توسعه بلاک چین است

از بین 2.724 سوال که درباره بلاک چین پرسیده شده بود، 259 تای آن ها درباره Solidity بودند، و پس از آن جاوا اسکریپت با 130 سوال و جاوا با 71 سوال قرار داشتند. پایتون و گوگل Go نیز با 66 و 58 سوال جایگاه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده بودند.

در نمودار پایین می توانید 10 زبان محبوب برنامه نویسی بلاک چین را مشاهده کنید:

توسعه بلاک چین

از این نتایج می توان فهمید حدود ده درصد جستجوهای مربوط به بلاک چین در این وبسایت مربوط به Solidity بوده اند.

در نقطه مقابل این موضوع جاوا اسکریپت و جاوا قرار داشتند که تنها 4.8 درصد و 2.6 جستجوها را به خود اختصاص داده بودند. در نمودار بعدی نتایج بر مبنای درصد رتبه بندی شده اند:

توسعه بلاک چین

لازم به ذکر است این نتایج تنها مربوط به پست ها و سوالاتی است که با تگ بلاک چین در این وبسایت وجود داشتند و نتایج کلی مربوط به هرکدام از این عناوین ممکن است بیشتر  باشند. مسئله اینجاست که Solidity منحصرا یک زبان توسعه بلاک چین است.

نکته جالب توجه دیگر این است که که این برنامه در لیست ده زبان محبوب برنامه نویسی حتی ظاهر هم نمی شود؛ اتفاقی که کاملا منطقیست زیرا بلاک چین کسر بسیار کوچکی از توسعه نرم افزار به شکل عمومی را تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است روش های جمع آوری اطلاعات StackOverFlow با بقیه منابع کمی متفاوتند و این نتایج کاملا علمی محسوب نمی شوند.

توسعه بلاک چین
ده زبان برنامه نویسی محبوب

از این که بگذریم تعدادی هم پوشانی بین محبوب ترین زبان های توسعه بلاک چین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی عمومی وجود دارد که شامل شش زبان جاوا اسکریپت، جاوا، پایتون، #PHP، C و ++C می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی