ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های کرین هواوی
تکنولوژی

هواوی در اوج تحریم‌ها از یک چیپست موبایل جدید رونمایی می‌کند

هواوی به لطف تکیه بر فناوری های داخلی و تدابیر قبل از تحریم، نه تنها مثل ZTE به زانو درنیامده بلکه خود را برای معرفی یک چیست قدرتمند جدید آماده می کند. [digipullqoute place="left"]چیپست جدید ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

هواوی به لطف تکیه بر فناوری های داخلی و تدابیر قبل از تحریم، نه تنها مثل ZTE به زانو درنیامده بلکه خود را برای معرفی یک چیست قدرتمند جدید آماده می کند.

چیپست جدید احتمالا ۱۰ نانومتری خواهد بود

کمپانی چینی تحت تحریم های شدید رقبای غربی قرار داد اما از آنجا که قطعات حیاتی را در انبارهایش ذخیره کرده، هنوز هم قادر به تولید چیپست است. البته این تراشه قرار نیست پرچمدار مورد انتظار کایرین ۹۸۵ باشد، بلکه میان رده ای قدرتمند از سری ۷۰۰ خواهد بود.

های‌سیلیکون خود را برای معرفی چیپست کایرین ۷۲۰ آماده می کند که جانشین مدل ۷۱۰ به کار رفته در پی۳۰ لایت خواهد شد.
تولید این تراشه بر عهده صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) قرار دارد که پیش از این هم چیپست ها و مودم های بالونگ را برای هواوی تامین می کرد. TSMC برخلاف کوالکام و آرم وعده داده همکاری با هواوی را بدون نگرانی از جریمه آمریکا ادامه خواهد داد.

توسعه کایرین ۷۲۰ بر اساس لیتوگرافی ۷ نانومتری بسیار بعید است و احتمالا بر پایه فرایند ۱۰ نانومتری تولید می شود که باز هم نسبت به کایرین ۷۱۰ چهارده نانومتری بهینه‌تر خواهد بود. هرچه لیتوگرافی کوچکتر باشد امکان تعبیه ترانزیستورها بیشتر شده و علاوه بر این مصرف انرژی نیز کمتر خواهد شد. کایرین ۷۲۰
در صورتی که کمپانی چینی واحد پردازش عصبی خود را در این چیپست هم پیاده کند، از نظر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کارایی بالایی را به ارمغان خواهد آورد.

کایرین ۷۱۰ در حال حاضر از هسته های کورتکس A73 و A53 کمپانی ARM بهره می برد اما با توجه به قطع روابط این دو شرکت در نتیجه تحریم های آمریکا، احتمالا کایرین ۷۲۰ آخرین چیپ هواوی است که بر اساس هسته های ARM طراحی می شود. در صورت بقای تحریم ها هواوی برای یافتن معماری جدید یا طراحی آن دستکم به یکسال زمان نیاز خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MobileMax
    MobileMax | ۸ خرداد ۱۳۹۸

    کایرن ۷۱۰ فناوری ۱۲ نانومتری است نه ۱۴ نانومتری

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۸ خرداد ۱۳۹۸

    بدون مجوز arm به كي ميخواد بفروشتش؟!

مطالب پیشنهادی