ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در جریان هک سایت سازمان تامین اجتماعی هیچ اطلاعاتی از کاربران به سرقت نرفته است

سرپرست سازمان تامین اجتماعی پس از اینکه سایت این سازمان در روز پنج شنبه نهم خرداد ماه برای چند ساعتی از دسترس خارج شده بود اعلام کرده که امنیت کامل تمامی سامانه‌ها، اطلاعات و سوابق ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

سرپرست سازمان تامین اجتماعی پس از اینکه سایت این سازمان در روز پنج شنبه نهم خرداد ماه برای چند ساعتی از دسترس خارج شده بود اعلام کرده که امنیت کامل تمامی سامانه‌ها، اطلاعات و سوابق بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان محرز است و جای هیچ نگرانی نیست.

هک سایت سازمان تامین اجتماعی

«محمد حسن زدا» در صفحه اینستاگرامی خود نوشته که همکاران و مسئولان ذی‌ربط در سریعترین زمان ممکن وارد عمل شده و در برابر این حمله سایبری مقابله کرده و ابعاد فنی را بطور کامل بررسی کرده‌اند. به گفته زدا بررسی‌های دقیق تیم‌های فنی حکایت از صحت و سلامت تمامی سامانه‌ها، اطلاعات و سوابق بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان عزیز دارد و جای هیچ نگرانی نیست: «این گروه هکر برای دقایق بسیار کوتاهی توانست به سایت خبری سازمان؛ تاکید می‌کنم سایت خبری، نفوذ کرده و اطلاعات مبهم و دستکاری شده خود را منتشر کند.»

از سوی دیگر صبح امروز معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا نیز از رفع مشکل سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت : «بررسی فنی و تخصصی وقوع این حادثه در پلیس فتا ناجا در حال بررسی است و متعاقبا گزارشات تکمیلی به شهروندان اعلام خواهد شد.»

سرهنگ «رامین پاشایی» در تشریح این خبر تاکید داشت که در پی دریافت گزارشی مبنی بر دیفیس و ایجاد تغییر ظاهری در صفحه پورتال خبری سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان واکنش سریع این پلیس قرار گرفت:

«در بررسی به عمل آمده ادله دیجیتال در این خصوص جمع آوری شد و بررسی فنی و تخصصی وقوع این حادثه در پلیس فتا ناجا در حال انجام است و گزارشات تکمیلی در خصوص شناسایی عاملان این موضوع متعاقبا به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.»

هک سایت سازمان تامین اجتماعی

سرهنگ پاشایی به مسئولان رایانه شرکت‌ها و ادارات توصیه کرده که سیستم‌های رایانه‌ای خود را به نرم افزارهای ضدجاسوسی و آنتی ویروس مجهز کرده و آن‌ها را به روز نگه دارند: «از کلیک کردن روی لینک‌ها و ایمیل‌های ناشناس خودداری کنند، حفره‌های امنیتی وب سایت را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند .»

گفتنیست مطابق ماده یک قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.

هک سایت سازمان تامین اجتماعی

آنطور که تحقیقات نشان می‌دهد هک سایت سازمان تامین اجتماعی به دست گروهی موسوم به گروه تپندگان صورت گرفته که چندی پیش شهرداری تهران و فرودگاه‌های برخی از شهرهای کشور را نیز هک کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • علی
    علی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

    منتشر کردن اطلاعات ورشکستگی یا سوددهی تامین اجتماعی از وظایف دولته. این سازمان با پولهای مردم شکل گرفته، وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارد، مگر غیر از این است؟ وظیفه دولت را هکرها باید انجام دهند؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی