ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دفاع ایران خودرو از قیمت 252 میلیون تومانی دنا پلاس توربو اتوماتیک + مشخصات فنی و آپشن

پس از توقف اجرای برجام از سوی آمریکا بود که خبر توقف عرضه چند خودرو تولید داخل در پی در دسترس نبودن تکنولوژی تولید گیربکس های اتوماتیک در کشور، در رسانه ها منتشر شد، حالا ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

پس از توقف اجرای برجام از سوی آمریکا بود که خبر توقف عرضه چند خودرو تولید داخل در پی در دسترس نبودن تکنولوژی تولید گیربکس های اتوماتیک در کشور، در رسانه ها منتشر شد، حالا اما خبر می رسد که ایران خودرو قصد دارد تا با مشارکت یک شرکت کره ای، نسخه اتوماتیک دنا پلاس را با گیربکسی قدیمی و چهار سرعته روانه بازار کند. دنا تاکنون با سه تیپ ساده، پلاس و پلاس‌ توربو به بازار عرضه شده است و به ‌دلیل داشتن امکانات رفاهی در تیپ پلاس، توانایی رقابت با همتایان چینی خود را دارد.
دنا که از سال 93 توسط گروه صنعتی ایران‌ خودرو به بازار راه پیدا کرد، عنوان لوکس‌ ترین خودروی ملی را یدک می‌ کشد.

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می ‌برند. این موتور حجم 1646 سی ‌سی (1700 سی ‌سی اسمی)، 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس 115 اسب بخار است که در 6000 دور در دقیقه به دست می ‌آید.

استاندارد آلایندگی دنا پلاس یورو4 است. دنا پلاس اتوماتیک با شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت در 12/03 ثانیه، تا نهایت سرعت 190 کیلومتر بر ساعت می ‌پیماید. مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس 8.1 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.

طبق وعده های پیشین مدیران ایران خودرو، نسخه اتوماتیک این خودرو به‌ دلیل محدودیت های بین المللی تاکنون نتوانسته است به تولید انبوه برسد. اما اخیرا ایران خودرو اطلاعاتی از دنا پلاس منتشر کرده است، نشان می‌ دهد این خودرو در دو مدل معمولی و توربو مجهز به جعبه دنده 4 ‌سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی Motrain کره جنوبی خواهد بود و آنطور که از منابع غیر رسمی شنیده می شود، احتمال عرضه این خودرو به بازار پیش از پایان سال وجود دارد.

لازم به تاکید است که براساس مشخصات این پیشرانه، انتخاب یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک لازم به نظر می رسد و برگزیدن نسخه چهار سرعته توسط ایران خودرو که ساختاری قدیمی دارد نمی تواند چندان مناسب شرایط روز بازار خودرو کشور و منطقه (با نگاه به اهداف صادراتی) باشد.

دنا پلاس اتوماتیک

شنیده ها حاکی از آن است که دنا پلاس اتوماتیک از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به نسخه های دنده ای برخوردار بوده، ازجمله آنها می‌ توان به استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، فرمان کمکی برقی و حالت رانندگی اسپرت و برفی اشاره کرد. همچنین با توجه به تست های انجام شده در خصوص سیستم ‌های ایمنی نظیر ESP و TCS، احتمال می‌ رود این خودرو ملی به ‌زودی دارای طیف وسیع تری از امکانات رفاهی و ایمنی شود.

از مهمترین تجهیزات جدید خودرو دنا پلاس اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
  • رینگ آلومینیومی
  • صندلی های جلو برقی
  • چراغ های جلو مجهز به لامپ نئون و چراغ روز (Light Day)
  • دوربین دید عقب
  • آینه های برقی تاشونده راهنمادار
  • سیستم هشداردهنده مالتی پلکس
  • کروز کنترل
  • چراغ روشن کننده فضای پایین داخل کابین (lamp Foot)
  • سیستم تهویه هوای اتوماتیک

دفاع ایران خودرو از قیمت 252 میلیون تومانی دنا پلاس توربو اتوماتیک

براساس دعوتنامه صادر شده برای مشتریان، قیمت خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک با موعد تحویل 3 ماهه اول سال 99 معادل  252،600،000 تومان تعیین شده است. این درحالیست که با پیش پرداخت اولیه 80 میلیونی، تصور بسیاری از مشتریان این بود که با خودرویی به قیمت 160 میلیون تومان طرف خواهند بود، طبق گفته های چند ماه قبل بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز قرار بود «تمامی تعهدات فروردین، اردیبهشت و همچنین خردادماه، این خودرو با قیمتی کمتر از 178 میلیون تومان برای مشتریان تحویل خواهد شد. اما آن دسته از مشتریانی که در تیر، مرداد و شهریورماه اقدام به خرید دناپلاس اتوماتیک کردند، مشمول افزایش قیمت شده و خودرو خود را با بهایی بین 220 الی 245 میلیون تومان دریافت خواهند کرد. البته این خودروساز اعلام کرده است که ملاک تحویل خودرو، تیپ L2 خواهد بود.»

اما حالا ایران خودرو از قیمت 252 میلیون تومانی دنا پلاس توربو اتوماتیک در شرایطی خبر می دهد که مدعی است این قیمت هنوز با قیمت تمام شده خودرو فاصله دارد چرا که این نرخ گذاری منطبق بر دلار 17 هزار تومانی انجام شده است و حال آنکه قیمت تمام شده خودرو حالا براساس دلار نیمایی با نرخی بیش از 21 هزار تومان انجام می شود.

آخرین شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک را در اینجا بخوانید.

تست و بررسی دنا پلاس توربو دستی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • kebrity
    kebrity | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    قیمت ماشین باید آزاد باشه تا سود به جای دلال بره تو جیب شرکت و رشد کنه یا درنهایت ورشکست بشه و راحتمون کنه. بعدش هم واردات خودرو آزاد باشه

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

    اصلا سیر نمیشن و اگه قیمتو میلیاردی هم کنن باز میگن هنوز ضرر ده هست ، فقط امیدوارم یه روزی دلار قیمتش خیلی پایین بیاد بعد ببینم اینا ارزون میکنن یا نه، این شرکت هایی که هی دلار دلار میکنن و دم از تولید داخلی میزنن

  • mansour47mbk
    mansour47mbk | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

    دو میلیارد و پانصد میلیون ریال
    2.500.000.000
    کی بود کی بود من نبودم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی