ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایمنی در حدّ بنز؛ نگاهی به جدیدترین تکنولوژیِ کیسه هوا

چندی پیش در دیجیاتو، از آخرین سطح و جدیدترینِ آپشن های رفاهی خواندید و دیدید که چگونه بنز، حتی کمربند های راننده را نیز مجهز به گرم کن می کند،  تا در راضی نگه داشتن راننده ...

سبحان نظری
نوشته شده توسط سبحان نظری | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۳

چندی پیش در دیجیاتو، از آخرین سطح و جدیدترینِ آپشن های رفاهی خواندید و دیدید که چگونه بنز، حتی کمربند های راننده را نیز مجهز به گرم کن می کند،  تا در راضی نگه داشتن راننده و سرنشینان به حد کمال برسد. اما باید بدانید که تنها تجهیزات رفاهیِ بنز نیستند که وی را مجلس آرای بلامعارض کرده است! بلکه تجهیزات ایمنیِ بی نظیر این خودروساز آلمانی نیز، همواره پیشتاز بوده اند. با ما در مطلب امروز دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم که مرسدس بنز در جدیدترین مدل کیسه های هوا چه ابداعی کرده است.

پیش از هرچیزی یادآوری می کنیم که این کیسه های هوا تنها شامل سرنشینان عقب می شود. به عبارت دیگر کیسه هواهای جدیدی را با هم بررسی خواهیم کرد که مختص سرنشین عقب ساخته شده اند.

این آپشن، متفاوت با کیسه های هوای سرنشینان جلو است. طراحی کیسه هوا برای یک مسافر عقب، داستانی کاملا متفاوت با طراحی یک کیسه هوا برای سرنشینان جلو دارد، حتی اگر اهدافی مشابه در کاهش نیروهای وارده بر سر و ساق داشته باشند. به نظر می رسد که مرسدس بنز برنامه ای مناسب برای سرنشینان عقب با توجه به کانسپت ایمنی اخود یعنی ESF 2019 برای سال جاری دارد.

با توجه به انواع متفاوت فرم و سایز صندلی های عقب و همچنین اندازه های متفاوت سرنشینان عقب، از کودک گرفته تا سرنشین بزرگسال، تکنولوژی ساخت کیسه های ردیف عقب کاملا فرم متفاوت و جدیدی دارند.

حقیقتا توضیح دقیق نحوه کارکرد این کیسه ها کمی چالشی برانگیز است. حتی نمی توان نام آن را کیسه هوا گذاشت! دقت کنید که با پدیده ای، کاملا جدید، روبه رو هستیم. این تجهیزات مانند کیسه های هوای جلو، یکنواخت و یک دست، همچون کیسه ای مملو از هوا پر نمی شوند. بلکه کیسه های عقب بیشتر فرم متشکل از چند لوله را دارند تا فرم تکی از  یک بالن.

کیسه هوا

اگر بخواهیم دقیق تر به نحوه عملکرد آنها بپردازیم، باید اضافه کرد که این کیسه ها، دور تا دور سرنشین عقب را در یک فضای از قبل پیش بینی شده احاطه می کنند. کیسه ها هیچگاه به قدری پر نمی شوند تا به شخص برخورد کنند بلکه، فضا و اندازه ای از قبل مشخص شده را در بر می گیرند این فضا به نحوی است که هم برای انواع سرنشین نظیر یک کودک به درستی تطبیق و پیش بینی شده و هم از هر قسمت مختلف بدن، نظیر شکم، ساق، زانو و ... به خوبی محافظت می کند. اگر به عکس فوق دقت کنید بیشتر متوجه خواهید شد

متاسفانه سرنشین وسطِ ردیف عقب، فعلا از این ایربگ ها سودی نخواهد برد. در هرصورت آپشن کیسه های هوای سرنشینان عقب، همانند سایر تجهیزات بنز برای اولین بار بر روی کلاس S، که پرچم دار این خودروساز است، تعبیه خواهند شد.

فعلا باید صبر کرد و منتظر ماند تا به شکل عملی دید که بنز در پیاده سازی این ایده چقدر موفق عمل می کند، ایده ای که در صورت موفقیت، به سطح ایمنی خودرو ها، پیشرفت قابل توجهی خواهد بخشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • opda511
    opda511 | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    هیییی ..... رینگ آلومینیومی و سانروف و کیسه هوا و.... را ایران خودر و سایپا بدلیل.... قیمت میخوان از رو چنتا مدل ماشین حذف کنن....

مطالب پیشنهادی