ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سریع ترین و قدرتمندترین BMW تاریخ معرفی شد؛ اولین تصاویر و اطلاعات رسمی از بی ام و M8

بی ام و بالاخره از قدرتمندترین و سریع ترین محصول دو درب خود یعنی بی ام و M8 (یا در واقع مدل M سری 8) را رونمایی کرد. همین چندماه پیش بود که عکس های ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

بی ام و بالاخره از قدرتمندترین و سریع ترین محصول دو درب خود یعنی بی ام و M8 (یا در واقع مدل M سری 8) را رونمایی کرد. همین چندماه پیش بود که عکس های جاسوسی از نمای جلو و پشت این خودرو منتشر شده بود که بسیاری از افراد انتشار این عکس ها را یک حربه تبلیغاتی از سمت خود شرکت ها می دانند.

در هر صورت بی ام و M8 را در 4 نسخه متفاوت(M8 کوپه/کانورتیبل و M8 Competiton کوپه/کانورتیبل) عرضه می کند. به طور سنتی بالاترین رده محصولات بی ام و را مدل های M تشکیل می دهند و  برخلاف مدل M850i که تنها از پکیج های بخش M بهره می برد. M8 به طور اختصاصی توسط M Power توسعه داده شده است. M8 از همان موتور استفاده شده در ابر سدان بی ام و یعنی M5 نیرو می گیرد و M Power به مدت  24 ماه بر روی توسعه شاسی و دیگر بخش های آن در پیست نوربرگ رینگ زمان گذاشته است.

بی ام و M8

موتور V-8 دو توربوشارژر با کد S63B44T4 به حجم دقیق 4395 سی سی توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت در دور 6000 rpm و 750 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 1800 تا 5700 rpm در نسخه معمولی M8  دارد. همین موتور با ارتقا اختصاصی M در نسخه Competiton حداکثر قدرتی برابر با 617 اسب بخار در دور 6000 rpm و 750 نیوتن متر گشتاور در بازه 1800 تا 5860 rpm را دارد که سریع ترین نسخه M8 نیز به شمار می رود.

این کوپه آتشین برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد و مدل کانورتیبل Competiton نیز تنها 0.1 ثانیه کندتر از مدل کوپه خواهد بود نسخه های معمولی نیز به ترتیب 0.1 ثانیه کندتر هستند.

بی ام و از منیفولد اگزوز ضربدری استفاده کرده تا میزان مسافتی که گازهای داغ خروجی برای رسیدن به پره توربوشارژر طی می کند را کاهش دهد این مسئله باعث کاهش تاخیر (لگ) توربوشارژرهای قرار گرفته در بین بلوک سیلندرها می شود.

سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز در فشار بسیار بالای 350 بار سوخت را به محفظه احتراق تزریق می کنند. این قوای محرکه از دو سیستم خنک کاری مجزا بهره می برد. یک سیستم خنک کاری برای اینترکولر و دیگری برای موتور و توربوشارژرها در نظر گرفته شده است.

جعبه دنده 8 سرعته استپ ترونیک نیز نیرو را توسط سیستم xDrive  M با دیفرانسیل فعال M به هر چهارچرخ ارسال می کند که توسط یک دسته دنده با طراحی جدید و یا با پدال های پشت فرمان می توان در هر دو حالت اتوماتیک و دستی آن را تنظیم کرد.

وزن مدل کوپه با تمامی مایعات و تجهیزات معادل 1948 کیلوگرم و وزن مدل کانورتیبل نیز برابر با 2068 کیلوگرم است. حداکثر سرعت خودرو به صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است که با انتخاب بسته M به 305 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می کند.

مهم ترین تغییرات ظاهری را نیز باید سپرجلوی جدید، جلو پنجره M نشان و خروجی هوای دو طرف گلگیر، سقف فیبرکربنی در مدل کوپه، رینگ 20 اینچی M-Sport، آینه ها با طراحی اختصاصی M-sport، اسپویلر فیبرکربنی، سپر عقب با طراحی جدید به همراه دیفیوزر پهن تر و چهار خروجی اگزوز گرد شکل و... قلمداد کرد.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4867، 1907، 1362 میلی متر است که در حدود 36 میلی متر طول کمتر، 8 میلی متر پهنای بیشتر و 12 میلی متر ارتفاع کمتری به نسبت آخرین کوپه سایز بزرگ بی ام و یعنی M6 دارد. همچنین پلت فرم جدید سری 8 فاصله بین دو محور  برابر 2827 میلی متر دارد که 24 میلی متر به نسبت نسل آخر سری 6 کوتاه تر است.

در داخل اتاق نیز M8 به فرمان اختصاصی M، پدال های با پوشش استیل، صندلی های M و پشت آمپری اختصاصی M بعلاوه دسته دنده M نشان مجهز شده است.

سیستم چهارچرخ متحرک نیز از مدل M5 به عاریت گرفته شده است که انتخاب ارسال قدرت موتور به صورت 4WD و 4WD Sport را دارد. همچنین با خاموش کردن سیستم کنترل ثبات دینامیکی (DSC) می توان 100 درصد نیروی موتور را تنها به چرخ های عقب ارسال کرد. فرمان خودرو نیز از نوع الکترونیکی است که تنظیمات جدیدی برای هماهنگی با تغییرات ایجاد شده در بخش قوای محرکه و شاسی خودرو دریافت کرده است که البته قابلیت چرخش چرخ های عقب که پیش از این در مدل M850i استفاده شده بود از آن حذف شده است.

سیستم تعلیق در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از نوع 5 اتصاله با قابلیت تنظیم فنرهای الکترومغناطیسی تحت سه حالت کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس است.

ترمزها نیز به طور استاندارد از نوع سوارخ شده فلزی به ابعاد 395 میلی متر در جلو و 380 میلی متر در عقب است. ترمز جلو دارای کلیپر 6 پیستونه و ترمز عقب دارای کلیپر تک پیستونه است. بی ام و از سیستم جدید ترمز الکتریکی در این مدل استفاده کرده که قابلیت تنظیم در دو حالت مختلف را فراهم می کند.

همچنین امکان انتخاب ترمزهای گران قیمت کربن سرامیکی M که ابعادی برابر با 400 میلی متر در جلو 380 میلی متر در عقب دارند نیز فراهم است. مدل کوپه به ترتیب در نسخه عادی و Competiton قیمت پایه برابر با 133 و 146 هزار دلار دارند. مدل کانورتیبل نیز به همین ترتیب 142.500 و 155.500 هزار دلار قیمت گذاری شده اند. اولین نمایش عمومی از این کوپه آتشین در نمایشگاه فرانکفورت 2019 خواهد بود.

تفاوت های دیگر نسخه Competition به نسبت نسخه عادی علاوه بر موارد گفته شده به شرح زیر است:

رینگ 20 اینچی طرح ستاره ای دو رنگ

سیستم اگزوز اسپرت M

کمربند صندلی M

تنظیم حالت مسابقه ای M

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • saeedsami
    saeedsami | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

    چه ویرانگر ولی شیرینی ای عشق ? ? ? ?

  • آریا
    آریا | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    شبیه فورد ماستانگ شده

  • Modav
    Modav | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    آبیش چه قشنگه بی‌صاحاب :)

  • opda511
    opda511 | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    لامصب طراحی داخلی و داشبرد فقط بنز و آئودی اما بیرون ب ام و خوشگله

  • pslove
    pslove | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    خوش به حال کسانی که پول همچین ماشینی رو دارند. به پول ما بدون احتساب گمرگ و حمل و نقل و ... دو میلیارد و سیصد میلیون تومان میشه...
    فکر کن بخوای با حقوق کارگری (۱،۵۰۰،۰۰۰) مثل من اینجور ماشینی بخری. ۱۲۸ سال طول می‌کشه ?

مطالب پیشنهادی