ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی از توسعه دهندگان می‌خواهد با اپ گالری همکاری کنند

به گزارش XDA-Developers هواوی از توسعه دهندگان اپ در پلی استور دعوت کرده تا برنامه‌هایشان را برای استور اختصاصی این شرکت یعنی «اپ گالری» توسعه دهند. پس از تحریم هواوی توسط آمریکا و قطع همکاری ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

به گزارش XDA-Developers هواوی از توسعه دهندگان اپ در پلی استور دعوت کرده تا برنامه‌هایشان را برای استور اختصاصی این شرکت یعنی «اپ گالری» توسعه دهند. پس از تحریم هواوی توسط آمریکا و قطع همکاری شرکت‌های بزرگ با این کمپانی، هواوی پس از اعلام تصمیمش مبنی بر عرضه سیستم عامل اختصاصی خود اعلام کرد که یک اپ استور جدید هم توسعه خواهد داد.

هواوی برای ترغیب توسعه دهندگان به این همکاری، در مورد 350 میلیون اسمارت‌فون خود صحبت کرده مستقیما به اپ گالری دسترسی دارند. علاوه بر این این کمپانی قول پشتیبانی مناسب از آن‌ها را داده و گفته که پیوستنشان به جمع توسعه دهندگان هواوی رایگان خواهد بود.

تحریم هواوی
متن ایمیل هواوی به توسعه دهندگان که توسط یک منبع ناشناس به دست رسانه‌ها رسیده

XDA در این باره گفته که مکاتبه اپ استورهای شخص ثالث با توسعه دهندگان موضوع رایجی است. مثلا از آن‌جایی که Fire Tablet آمازون به خدمات گوگل دسترسی ندارد، این شرکت برای آوردن بیشترین اپ ممکن به استور اختصاصی خودش همین روش را پیاده کرده است.

بنابراین از آنجایی که سرویس‌های Play احتمالا در آینده برای محصولات هواوی در دسترس نخواهند بود، اقدام هواوی برای آوردن اپ‌های مهم و محبوب به اپ گالری قابل توجیه است.

فعلا ایالات متحده موقتا به هواوی اجازه مراوده با شرکت‌های آمریکایی را داده تا این کمپانی قادر به ارائه پشتیبانی و خدمات رسانی برای مشتریان فعلی خود باشد و این لایسنس محدود شرکت چینی تا آخر مرداد معتبر خواهد بود.

تحریم هواوی
P30 Pro احتمالا آخرین پرچمدار هواوی خواهد بود که از اندروید استفاده می‌کند

با این حال در صورتی که پس از پایان این مهلت تحریم هواوی به قوت خود باقی باشد، احتمالا شاهد عرضه اپ‌های زیادی در اپ گالری نخواهیم بود چرا که تقریبا 2 اپ از هر 15 اپ موجود در پلی استور، توسط شرکتی خارج از آمریکا توسعه داده شده و قادر به همکاری با هواوی هستند.

پیشتر این شرکت با مارکت Aptoide هم مذاکراتی انجام داده بود تا کاربران گوشی‌های هواوی بتوانند اپلیکیشن‌ها را از این مارکت دریافت کنند. چون این مارکت در پرتغال واقع شده و شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شود و علاوه بر این یکی از بزرگترین اپ مارکت‌ها به شمار می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ab
    ab | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

    چند روزه که اپ گالری هوآوی اصلا کار نمیکنه

  • Arsin
    Arsin | ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

    بنظر شرایط کنونی شاید فرصتی برای برنامه نویسان و تولیدکنندگان ایرانی است.

    • آریا
      آریا | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

      برنامه نویسان ایرانی هم تحریم هستند .البته میتونن اپ هاشون رو تو گوگل پلی بگذارن ولی انتظار درامد ازش رو نباید داشته باشن

مطالب پیشنهادی