ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تانک رباتیک
تکنولوژی

کمپانی DJI از یک تانک رباتیک قابل برنامه‌ریزی رونمایی کرد [تماشا کنید]

DJI در فاصله کمتر از یک ماه پس از معرفی نخستین اکشن کمرای خود، حالا از یک تانک رباتیک با ۳۱ سنسور مختلف پرده برداری کرده است. توسعه این ربات که RoboMaster S1 نام دارد، با اهداف ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

DJI در فاصله کمتر از یک ماه پس از معرفی نخستین اکشن کمرای خود، حالا از یک تانک رباتیک با ۳۱ سنسور مختلف پرده برداری کرده است.

توسعه این ربات که RoboMaster S1 نام دارد، با اهداف آموزشی و سرگرمی صورت گرفته و به گفته کمپانی سازنده دو سال زمان برده است. RoboMaster S1 از موتورهای کارآمد، چرخ های چند جهته، گیمبال، فرستنده مادون قرمز، اسپیکر و حتی یک پرتابگر بهره می برد.

این ربات به دوربین الترا واید ۱۲۰ درجه ای با گشودگی دیافراگم f2.4 مجهز شده که تصاویر را با رزولوشن 1080p ثبت کرده و از طریق Wi-Fi به اپلیکیشن ویژه ارسال می کند. DJI با تکیه بر هوش مصنوعی و و دید کامپیوتری تانک رباتیک خود را آنقدر هوشمند ساخته که به صورت خودکار ژست های حرکتی دست یا بدن را شناسایی کرده و خطوط را دنبال می کند.

محصول جدید DJI توانایی شرکت در مبارزه را هم دارد و به همین خاطر از موادی با کیفیت و مقاوم ساخته شده که به آسانی صدمه نمی بینند. در این حالت می توان از پرتابگر هم استفاده کرد که گلوله هایی کوچک را به سوی هدف پرتاب می کند.

این تانک رباتیک با حداکثر سرعت ۱۳ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و باتری قابل تعویض آن هم با یکبار شارژ تا ۳۵ دقیقه انرژی را تامین می کند. تانک رباتیک

کمپانی چینی برای RoboMaster S1 یک اپ اختصاصی هم توسعه داده که کاربردی بیش از یک کنترلر معمولی دارد. کاربر با استفاده از این اپ و برنامه نویسی به زبان هایی نظیر پایتون و اسکرچ می تواند S1 را به گونه ای برنامه ریزی کند که یک مسیر ویژه را دنبال کرده یا دستورالعملی خاص را انجام دهد.

همانطور که گفتیم S1 برای اهداف آموزشی طراحی شده و به صورت سرهم نشده به دست کاربر می رسد؛ در نتیجه خریدار باید با صرف حدود ۲.۵ ساعت زمان آن را مونتاژ کند. این ربات از امروز و با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد اما DJI برای دانش آموزان و آموزگاران تخفیف هایی را در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی