ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مودم موبایل اینتل
تکنولوژی

تلاش اپل برای خرید بخش مودم موبایل اینتل

اپل در حال مذاکره برای خرید بخشی از کسب و کار مودم موبایل اینتل است. قبلا هم شایعاتی در مورد تلاش کوپرتینویی ها برای دستیابی به واحد اینتل به گوش می‌رسید اما اینبار حتی بخش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

اپل در حال مذاکره برای خرید بخشی از کسب و کار مودم موبایل اینتل است. قبلا هم شایعاتی در مورد تلاش کوپرتینویی ها برای دستیابی به واحد اینتل به گوش می‌رسید اما اینبار حتی بخش مورد نظر آنها هم مشخص شده است.

بر اساس گزارشی از The Information اینتل به دنبال فروش بخش مودم موبایل خود در چند بخش است و واحد آلمانی این شرکت به عنوان یکی از مهمترین و قدرتمندترین بخش های آن چشم اپل را گرفته است. اینتل در سال ۲۰۱۱ کمپانی تولید چیپ Infineon را در قبال ۱.۴ میلیارد دلار خریداری کرده و آن را به اساس تیم مودم خود در آلمان تبدیل کرد.

خرید این واحد موضع اپل را در برابر کوالکام تقویت می‌کند

ماه گذشته وال استریت ژورنال در گزارش مدعی شد که این دو شرکت مذاکراتی را شروع کرده بودند که می توانست منجر به تصاحب بخشی از کسب و کار تولید مودم اینتل توسط اپل شود، اما توافق کوپرتینویی ها و کوالکام همه چیز را تغییر داده است.

با این حال ظاهرا اپل هنوز مایل به خرید بخش آلمانی مودم های این شرکت است. هر توافقی در این زمینه نه تنها پتنت ها و محصولات ارزشمند اینتل را در اختیار کوپرتینویی ها قرار می دهد بلکه صدها مهندس با تجربه در زمینه مودم را نیز به تیم آنها اضافه خواهد کرد.مودم موبایل اینتل

اینتل در این زمینه هنوز به مذاکرات اپل اشاره نکرده اما با انتشار بیانیه ای تاکید کرده که با همکاری کارشناسان در حال ارزیابی راهکارهای موجود برای کسب و کار موبایل 5G است. به گفته این شرکت طرف های بسیاری تمایل خود برای خرید کسب و کار مودم آنها را ابراز کرده اند اما فعلا چیز بیشتری برای گفتن وجود ندارد.

اپل از چندین ماه قبل چند نفر از مدیران اینتل را  جذب کرده بود که شامل Stefan Wolff، مدیر تیم مودم آلمان و Umashankar Thyagarajan، مدیر واحد مودم های موبایل 5G اینتل می شود.. هرچند اپل در زمینه مودم های موبایل با کوالکام به توافق رسیده اما خرید این بخش از بیزینس اینتل می تواند به خودکفایی بیشتر آنها منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی