ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با اسکا آشنا شوید؛ خودرو برقی با قابلیت پرواز عمودی [تماشا کنید]

خودروهای پرنده پدیده جدیدی نبوده و ایده شکل گیری آنها به سال های آغازین قرن گذشته باز می گردد. در دهه 20 میلادی هنری فورد پس از موفقیت در تولید انبوه اتومبیل، پروژه ای را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

خودروهای پرنده پدیده جدیدی نبوده و ایده شکل گیری آنها به سال های آغازین قرن گذشته باز می گردد. در دهه 20 میلادی هنری فورد پس از موفقیت در تولید انبوه اتومبیل، پروژه ای را برای به پرواز در آوردن خودروها نیز شروع کرد که البته به سرانجامی نرسید.

در سال های اخیر این ایده با جدیت بیشتری توسط شرکت هایی مثل AeroMobil و Terrafugia دنبال شده و آنها توانسته اند گام های بزرگی را در راستای تولید اتومبیل های پرنده که مجاز به حرکت در خیابان هستند، بردارند.

در اکثر پروژه هایی که تاکنون معرفی شده اند، برخاستن خودرو از زمین نیازمند یک باند مخصوص بوده، ولی به تازگی کانسپتی رونمایی شده که مثل هلیکوپترها توانایی نشست و برخاست عمودی را دارد.

این کانسپت اسکا (Aska) نام داشته و توسط استارتاپ NFT توسعه یافته است. ماشین پرنده NFT در دسته وسایل نقلیه eVTOL طبقه بندی می شود، این دسته به خودروهای الکتریکی اطلاق می شود که قابلیت پرواز را دارند.

nft-aska (2)

بال های اسکا طوری طراحی شده اند که حین حرکت در خیابان، تا خورده و روی سقف جمع می شوند. هنگام باز شدن بال ها، این وسیله نقلیه به یک هواپیمای شخصی کوچک تبدیل شده و می تواند به لطف فن های متعدد تعبیه شده در قسمت های مختلف بدنه به طور عمودی از زمین بلند شود.

انرژی مورد نیاز اسکا توسط یک پک باتری بزرگ تامین می شود. درباره ظرفیت این پک اطلاعاتی در دست نیست، اما می دانیم که یک موتور بنزینی نیز آن را همراهی نموده و در مواقع ضروری اقدام به شارژ باتری می کند. آنطور که اعلام شده این خودروی پرنده برقی قادر است تا 350 مایل مسافت (معادل 563 کیلومتر) را پشت سر بگذارد.

nft-aska (1)

کابین اسکا ظرفیت حمل سه سرنشین را دارد و طبق برنامه های اولیه قرار است به سیستم خودران هوشمند مجهز شود. این سیستم توانایی هدایت در زمین و هوا را دارا خواهد بود. پیش بینی شده در زمان عرضه نهایی، این وسیله نقلیه دو رگه قیمت پایه ای در حدود 200 هزار دلار داشته باشد. شرکت NFT در نظر دارد سرویسی اشتراکی با هزینه ماهانه 200 الی 300 دلار نیز راه اندازی کند.

گای کاپلینسکی (Guy Kaplinsky) رئیس هیئت مدیره NFT معتقد است اسکا صرفا ثروتمندان را نشانه نگرفته و عموم مردم می توانند از آن بهره مند شوند. متاسفانه وی درباره زمان ارایه نسخه تولیدی اسکا حرفی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی