ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شناسایی چهره‌های دستکاری شده
نرم افزار و اپلیکیشن

هوش مصنوعی چهره‌های دستکاری شده با فتوشاپ را شناسایی می‌کند

تیمی از متخصصان ادوبی و محققان دانشگاه UC Berkeley ابزاری را توسعه داده اند که با تکیه بر هوش مصنوعی قادر به شناسایی چهره های دستکاری شده با فتوشاپ است. یکی از مهم ترین قابلیت های فتوشاپ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

تیمی از متخصصان ادوبی و محققان دانشگاه UC Berkeley ابزاری را توسعه داده اند که با تکیه بر هوش مصنوعی قادر به شناسایی چهره های دستکاری شده با فتوشاپ است.

یکی از مهم ترین قابلیت های فتوشاپ برای ویرایش چهره Face Away Liquify نام دارد که به صورت خودکار خصوصیات صورت و موی افراد نظیر چشم، دهان و دیگر اجزا را شناسایی کرده و امکان رتوش آنها را فراهم می سازد. این گروه در پروژه خود روی همین قابلیت تمرکز کرده و برای شناسایی تغییرات ایجاد شده از طریق آن یک شبکه عصبی بازگشتی (CNN) را آموزش داده اند.

تسلط متخصصان ادوبی بر فتوشاپ و احاطه محققان UC Berkeley بر هوش مصنوعی نتیجه ای شگفت انگیز در پی داشته تا جایی که ابزار مشترک آنها در ۹۹ درصد موارد موفق به شناسایی تغییرات عکس ها شده و این در حالی است که افراد عادی تنها در ۵۳ درصد موارد متوجه دستکاری شدن تصاویر شده اند. این ابزار هوشمند تا حدودی قادر به بازگردانی تصاویر به حالت اصلی آنها است.شناسایی چهره‌های دستکاری شده

در دوره ای که انتشار اخبار جعلی با ایجاد تغییرات عمدی در تصاویر و ویدیوها و بدتر از همه آنها ویدیوهای دیپ فیک به اوج خود رسیده، این گروه امیدوارند ابزار جدید باعث برگرداندن اعتماد به دنیای دیجیتال شود. حتی افراد عادی هم با استفاده از این ابزار به راحتی قادر به شناسایی تصاویر دستکاری شده خواهند بود.

این نخستین باری نیست که ادوبی از هوش مصنوعی برای شناسایی تصاویر فتوشاپی استفاده می کند اما پروژه مورد بحث به صورت ویژه روی دستکاری چهره تمرکز کرده است. محققان ادوبی با اشاره به اهمیت صحت اطلاعات در دنیای کنونی تاکید کرده اند که تکنولوژی شناسایی تصاویر و چهره های دستکاری شده هنوز در ابتدای راه قرار دارد.

 

تماشا کنید: اپلیکیشن ادوبی سلفی های ناشیانه را به پرتره های حرفه ای تبدیل می کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی