ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: همیشه مخالف فعالیت پوسته‌های تلگرام در کنار پیام‌‌رسان‌های داخلی بودم

«محمد جواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز (۲۸ خرداد) با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشست. آنطور که خبرگزاری خانه ملت از قول او نقل کرده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

«محمد جواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز (۲۸ خرداد) با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشست. آنطور که خبرگزاری خانه ملت از قول او نقل کرده است، جهرمی در این جلسه گفته است که برخی دستگاه‌ها قبل از صدور حکم قضایی مبنی بر فیلتر تلگرام، تصمیم گرفته‌اند با آوردن پوسته‌های تلگرامی به میدان، تلگرام را حذف کنند. او درباره این روند گفته است:

«مسائل مربوط به تلگرام، قبل از صدور حکم قضایی در برخی دستگاه ها این بود که پوسته‌های تلگرام را بیاورند و تلگرام را حذف کنند. بعد از صدور حکم قضایی قرار بر این شد که پیامرسان‌های داخلی تقویت شوند. بنده همیشه مخالف این بودم که پوسته های تلگرام در کنار پیام رسان‌های داخلی باشد ولی بنده مجری مصوبات شورای فضای مجازی هستم. تقویت و حمایت از پیام رسانه های داخلی محور فعالیت‌های ماست.»

خطر سایبری کشور

تاکنون گزارش‌های مختلفی درباره امنیت پوسته‌های تلگرامی منتشر شده است و در زمستان سال ۹۶، مرکز ماهر نیز امینت این پوسته‌ها را تایید نکرد. از سوی دیگر در طول سال ۹۷ مرکز ملی فضای مجازی که وزارت ارتباطات آن را تصمیم‌گیرنده اصلی درباره پوسته‌ها معرفی می‌کند، در چند نوبت خبر داده بود که این پوسته‌ها تبدیل به پیام‌رسان‌های داخلی مستقل خواهند شد.

در آخرین اظهار نظر، «سیدابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که مستقل شدن هات‌گرام و تلگرام طلایی نیازمند بودجه‌ای ۲۵۰ میلیارد تومانی است.

موضوع دیگری که در جلسه جهرمی با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح شد مربوط به شبکه ملی اطلاعات بوده است. به گفته جهرمی شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت فضای مجازی کشور است. او تاکید دارد که وزارت ارتباطات فقط مسئولیت تأمین زیرساخت را دارد و ساخت و تولید محتوا به عهده وزارت ارتباطات نیست: «ما ابتدا سند الزام تأمین زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را تهیه و در شورای فضای مجازی به تصویب رسید. اما در لایه محتوا حتی سندی هم نداریم. آنچه که به عهده ما بوده، سند آن تصویب شده و ما مطابق همان سند عمل می‌کنیم.»

آذری جهرمی تاکید کرده که  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرایط فعلی را با شرایط مطلوب سند، تطبیق داده و در جهت آماده سازی شرایط اقدام کرده است:

«آنچه که بنده و معاونین اینجانب گزارش می‌دهند که چه درصدی از پیشرفت داشته‌ایم براساس این اجراست. اگر ما ادعا می‌کنیم ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم، براساس این اقدامات است و هر مرجع و منبعی می‌خواهد ارزیابی کند در خدمت هستیم. هر آنچه که مرکز ملی فضای مجازی از اجرا را تایید کند، ما هم موافقیم. در خلا که کار انجام نشده، روی زمین انجام شده است و اهتمام ویژه بنده و همکارانم حول محور شبکه ملی اطلاعات است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پدرام
    پدرام | ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

    الان تشکر کنیم؟ یا اینم داره تنور انتخابات گرم کنه؟

  • herogame
    herogame | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

    اره همیشه مخالف بود فقط نشست رو دکمه فیلترینگ اون موقع هم مخالف بودن همش دورویی و دروغگویی ?

  • Amin Shirkavand
    Amin Shirkavand | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

    ینی این جلسه فردا برگزار میشه؟؟?

مطالب پیشنهادی