ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی کایرین ۸۱۰

چیپست میان رده کایرین ۸۱۰ هواوی رسما معرفی شد

دقایقی پیش هواوی از تازه ترین تراشه خود با نام کایرین ۸۱۰ رونمایی کرد؛ تنها چیپست میان رده دنیا که براساس فرایند تولید ۷ نانومتری ساخته شده است. این چیپست به یک پردازنده ۸ هسته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۰

دقایقی پیش هواوی از تازه ترین تراشه خود با نام کایرین ۸۱۰ رونمایی کرد؛ تنها چیپست میان رده دنیا که براساس فرایند تولید ۷ نانومتری ساخته شده است.

این چیپست به یک پردازنده ۸ هسته ای مجهز شده که دو هسته ARM Cortex-A76 با کارایی و مصرف انرژی بالا و کلاک ۲.۲۷ گیگاهرتز و ۶ هسته کوچک ARM Cortex-A55 با سرعت کلاک ۱.۸۸ گیگاهرتز را شامل می شود و یک پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 هم برایش در نظر گرفته شده که طبق اعلام هواوی عملکرد این چیپست را در حوزه گرافیک تا ۱۶۲ درصد از نسل پیشینش یعنی کایرین ۷۱۰ بالاتر می برد.

عملکرد گرافیکی کایرین ۸۱۰ نسبت به کایرین ۷۱۰ حدود ۱۶۲ درصد بهبود پیدا کرده است

کایرین ۸۱۰ در قیاس با رقیب اصلی خود یعنی اسنپدراگون ۷۳۰ در وضعیت تک هسته ای تا ۱۱۰ درصد و در حالت چند هسته ای تا ۱۳ درصد بهتر عمل می کند. اما از جنبه پردازش گرافیکی نیز Mali-G52 MP6 رقیب خود Adreno 618 در اسنپدراگون ۷۳۰ را پشت سر می گذارد و نرخ فریمی معادل با ۴۴ درصد بالاتر از آن را به نمایش میگذارد.

کایرین ۸۱۰
گوشی نوا ۵ از کایرین ۸۱۰ بهره می گیرد

سلاح پنهان کایرین ۸۱۰ واحد پردازش عصبی آن به نام داوینچی است که می تواند اسنپدراگون ۸۵۵ و هلیو P90 مدیاتک را در تسک های مرتبط با هوش مصنوعی پشت سر بگذارد.

اما واحد پردازش عصبی داوینچی علاوه بر هوش مصنوعی قابلیت های دیگری هم دارد و طبق اعلام هواوی هدف از قرار دادن آن بهبود ارتباط میان GPU، CPU و حافظه است تا ضمن مصرف انرژی کمتر عملکرد پایدارتری را در دراز مدت از خود به نمایش بگذارند.

سیستم هوش مصنوعی این واحد نیز میتواند اوِرلود یا باراضافه پردازنده گرافیکی را تشخیص دهد و فرکانش هسته را مطابق با آن تغییر دهد. این واحد همچنین نرخ فریم ها و تغییرات در ورودی نمایشگرهای تاچ را به صورت آنی و در لحظه دنبال می کند.

هواوی همچنین در بیانیه خبری خود برای معرفی این چیپست از واحد پردازش سیگنال آن تعریف کرده که در سطح چیپ های پرچمدار است؛ الگوریتم توازن نور سفید در آن بهبود پیدا کرده و قابلیت کاهش نویز در عکس های خام را هم دارد. این واحد در واقع به دوربین ها کمک خواهد کرد که عکس هایی با جزئیات بیشتر را در محیط های کم نور بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ تیر ۱۳۹۸

    پول دادن برای گوشی که آینده اش در ابهامه حماقت محض و پول دور ریختنه

  • saeidhanifi
    saeidhanifi | ۱ تیر ۱۳۹۸

    حالا امریکا بیاد هواوی رو تحریم کنه. واقعا اشتباه بزرگی کرد

  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    قیمتش مث پرچمدارا نباشه بهترین گوشی میان رده گیمینگ میشه

    • mahdi_asdn
      mahdi_asdn | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

      اونایی ک منفی میدن نظرشونم بگن

مطالب پیشنهادی