ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز ترمینال
تکنولوژی

نسخه پیش نمایش «ویندوز ترمینال» برای ویندوز 10 منتشر شد

اوایل امسال بود که مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد 2019، برای نخستین بار از نرم‌افزار کامند لاین جدید خود برای ویندوز موسوم به «ویندوز ترمینال» پرده‌برداری کرد. ویندوز ترمینال جدید نرم‌افزار جامعی است تا بتوانید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

اوایل امسال بود که مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد 2019، برای نخستین بار از نرم‌افزار کامند لاین جدید خود برای ویندوز موسوم به «ویندوز ترمینال» پرده‌برداری کرد. ویندوز ترمینال جدید نرم‌افزار جامعی است تا بتوانید از طریق آن به فرمان‌های Cmd، پاورشِل و WSL (زیرسیستم ویندوز برای لینوکس) از یک محل دسترسی پیدا کنید که می‌تواند برای توسعه‌دهندگان بسیار حائز اهمیت باشد.

تا امروز توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به استفاده از ترمینال می‌توانستند از طریق گیت‌هاب به مخزن کد این نرم‌افزار دسترسی پیدا کنند. اما مایکروسافت ساعاتی پیش به طور رسمی ویندوز ترمینال را برای دانلود مستقیم در ویندوز استور منتشر نموده است.

ویندوز ترمینال جدید تغییرات بسیار مثبتی نسبت به نسخه‌های پیشین خود داشته، از جمله این که حالا از تم و امکانات شخصی‌سازی پشتیبانی به عمل می‌آورد. برای دسترسی به کلیه تنظیمات شخصی‌سازی موجود در برنامه لازم است یک فایل JSON را مورد تنظیم و دستکاری قرار دهید. مایکروسافت یک فایل راهنما همراه برنامه ارائه کرده تا نحوه دستکاری فایل JSON را به طور کامل فرا بگیرید. اما از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار جدید می‌توان به اجرا در حالت مولتی تب اشاره کرد.

ویندوز ترمینال

ویندوز ترمینال مدرن از رندرینگ متن مبتنی بر GPU و حتی ایموجی‌ها هم پشتیبانی به عمل میاورد. جالب است بدانید که رندرینگ متن در ترمینال بر مبنای DirectX انجام می‌پذیرد بنابراین می‌تواند تمام کاراکترهای استاندارد کیبورد، نماد‌ها و سمبل‌هایی که در رایانه دارید را به نمایش درآورد.

مایکروسافت در حال حاضر نسخه پیش‌نمایش ویندوز ترمینال را در فروشگاه ویندوز منتشر کرده که به گفته برنامه‌نویسانش اولین نسخه پیش‌نمایش به شمار می‌آید. اهالی ردموند تا بررسی و رفع کامل مشکلات ترمینال جدید چند نسخه پیش‌نمایش دیگر هم روانه بازار خواهند کرد و نسخه نهایی (نسخه 1.0) زمستان 2019 به دست کاربران می‌رسد.

برای دانلود نسخه پیش‌نمایش ویندوز ترمینال جدید می‌توانید همین حالا به ویندوز استور مراجعه نمایید. توجه کنید که احتمال دارد این نسخه ممکن حاوی مشکلاتی باشد که نیازمند گزارش شدن به مایکروسافت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی