ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی کوتاه نیسان ماکسیما 2019 ؛ جذاب، پرقدرت و کم حاشیه

بسیاری بر این باورند که سدان‌های بزرگ در حال احتضار هستند؛ فورد پس از ۳۲ سال تولید بی وقفه، تصمیم دارد تا مدل تاروس را از خط تولید خارج نماید. میتسوبیشی که مدت ها پیش ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

بسیاری بر این باورند که سدان‌های بزرگ در حال احتضار هستند؛ فورد پس از ۳۲ سال تولید بی وقفه، تصمیم دارد تا مدل تاروس را از خط تولید خارج نماید. میتسوبیشی که مدت ها پیش مدل جاودان گالانت را از خط تولید خارج کرده بود حالا قصد دارد تا پرونده لنسر افسانه ای را برای همیشه ببندد، جنرال موتورز برای مرگ دو مدل بیوک لاکراس و شورلت ایمپالا برنامه‌ریزی کرده است. فیات-کرایسلر نیز در حال تضعیف کرایسلر 300 و دوج چارجر است. اما نیسان برای ماکسیما برنامه دیگری دارد و همچنان می خواهد این خودرو جذاب و خانوادگی را در سبد محصولات خود نگه دارد.

نیسان به سدان بزرگ و نسبتا لوکس خود یعنی ماکسیما وفادار است و برای سال 2019 آن را به همراه برخی اصلاحات فنی، ظاهری و نیز شاخصه‌های جدید روانه بازار نموده است.

نیسان ماکسیما 2019

مزایا: کابین و امکانات سطح بالا، هندلینگ و کیفیت سواری کاملا متناسب، پیشرانه قدرتمند V-6.

معایب: سامانه‌های ایمنی فعال جدید تنها در نسخه‌های گران‌تر قابل دسترس هستند، سامانه تمام چرخ محرک ندارد، فرمان‌پذیری کرخت.

نیسان ماکسیما اگرچه یک سدان اسپرت نیست اما آنچنان با تنبلی و سست عنصری نیز میانه‌ای ندارد. ماکسیما یک خودروی دلپذیر، ساخته شده از متریال با کیفیت و قطعات فنی تولید شده با تکنولوژی روز بوده و از ویژگی‌های مدرن و برتر برخوردار است.

نیسان ماکسیما 2019

تازه‌های مدل جدید ماکسیما

این خودرو در سال 2016 به طور کامل مورد بازطراحی قرار گرفت و اینک ماکسیمای 2019 با نوعی به‌روز رسانی میان دوره‌ای روبرو شده است.

نیسان ماکسیما 2019

لامپ‌های LED جدید در جلو، لامپهای LED اصلاح شده در نمای عقب، جلوپنجره گیرا تر، جایگاه بزرگتر مه‌شکن‌ها در جلو، کروم کاری جدید در سپر جلو و نمای عقب با ارتفاع کمتر به همراه سر اگزوزهای چهارگانه، تمایزات بصری مدل 2019 را شامل می شوند.

نیسان ماکسیما 2019

ماکسیما 2019 ظاهر جذابی دارد و به خوبی با سایر محصولات جدید نیسان مانند آلتیما و مورانو هماهنگی دارد. تغییرات داخلی نیز چشمگیر هستند؛ از متریال جدیدتر در ادوات داخل کابین نظیر کیلومتر شمار پشت فرمان و رویه‌کاری‌ها استفاده شده است. همچنین در نسخه‌های مختلف شما می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های جدید بهره‌مند شوید.

نیسان ماکسیما 2019

کابین هنوز هم جادار و راحت است. ضمنا یک به روزرسانی فناورانه نیز برای ماکسیما در نظر گرفته شده است که شامل به‌روز رسانی سیستم ناوبری، پورت های اضافی USB-C، به همراه آمازون الکسا و دستیار کمکی گوگل است.

نیسان ماکسیما 2019

همچنین دو نسخه گرانتر ماکسیما 2019 یعنی SR و پلاتینیوم به امکاناتی نظیر: ترمز خودکار اضطراری، تشخیص عابر پیاده، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار انحراف از مسیر و چراغ‌های خودکار مجهز شده‌اند.

چه چیزی بدون تغییر باقی مانده است؟

ماکسیما 2019 هنوز هم ویژگی‌های دینامیکی گذشته را به نمایش می‌گذارد؛ سواری نرم و کنترل پذیر، پیشرانه V-6 مدعی و هندلینگ قابل پیش‌بینی.

نیسان ماکسیما 2019

با این وجود ما نمی‌توانیم درک کنیم که چرا ماکسیما از پیشرانه جدید چهار سیلندر توربوی موجود در نیسان آلتیما با ضرایب تراکم متغیر و همچنین سامانه تمام چرخ محرک، استفاده نمی‌کند.

نیسان ماکسیما 2019

با وجود آنکه غربیلک فرمان تا حدودی شبیه به نمونه موجود در نیسان gt-r طراحی شده اما چابکی و حس خوب گذشته را به راننده موتور منتقل نمی‌کند. پدال ترمز نیز وضعیت مشابهی دارد و به خوبی گذشته نیست.

نیسان ماکسیما 2019

پیشرانه V-6 قادر به تولید نیرویی معادل ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور 354 نیوتن متر بوده که نسبت به گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز نسبت به گذشته تغییری نداشته و معادل 5.7 ثانیه برآورد می‌شود که البته برای یک سدان خانوادگی رقمی کاملا کافی به نظر می رسد، در مقام مقایسه جالب است بدانید که شتاب صفر تا صد نیسان ماکسیماهای موجود در ایران در حدود 8.5 ثانیه بوده است.

همچنین میزان مصرف سوخت این خودروی 1667 کیلوگرمی به طور ترکیبی برابر 9.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است. قیمت پایه برای ماکسیمای 2019 نیز معادل 33,950 دلار خواهد بود.

نیسان ماکسیما 2019

سخن پایانی

با وجود آنکه سگمنت سدان‌ها رو به افول نهاده اما نکته مهم درباره ماکسیما آنجاست که نیسان هنوز نسبت به آن متعهد است؛ با همه پیش بینی‌های منفی درباره سرنوشت سدان‌ها، میتوان گفت بازار به طور کلی دمدمی مزاج و نامتعادل است.

ماکسیما

امروز شاسی‌بلندها روی بورس قرار دارند و فردا ممکن است دوباره سدان‌ها حاکم بازار شوند؛ بهتر است چنین اتفاقی رخ بدهد چرا که اگر چنین نشود، سدان‌های شیک و لوکسی نظیر ماکسیما را نمی‌توان دیگر در بازار مشاهده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی