ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افت اپل و صعود سامسونگ و هواوی در بازار گوشی‌های پریمیوم

بر همگان پوشیده نیست که بازار موبایل دیگر رونق سالیان پیش خود را ندارد و دلیل اصلی آن هم عدم موفقیت کمپانی‌های سازنده در عمل به وعده‌هایشان و کمبود نوآوری است که منجر به کم ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

بر همگان پوشیده نیست که بازار موبایل دیگر رونق سالیان پیش خود را ندارد و دلیل اصلی آن هم عدم موفقیت کمپانی‌های سازنده در عمل به وعده‌هایشان و کمبود نوآوری است که منجر به کم شدن اشتیاق کاربران برای رو آوردن به دستگاه‌های جدید می‌شود. با این حال این وضع در بازار گوشی‌های پریمیوم بغرنج‌تر بوده و در سه ماهه اول 2019 روند نزولی داشته است.

بر همین اساس فروش جهانی گوشی‌های بالای 400 دلار با 8 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. با اینکه وضعیت برای کل بازار موبایل نابسامان است اما به گفته IDC نرخ افت فروش در این بازار 6.6 درصد نسبت به سه ماهه اول سال 2018 بوده است.

در یک جمع‌بندی کلی فروش گوشی‌های پریمیوم و پرچمدار نسبت به میان‌رده‌ها و گوشی های پایین‌رده افت بیشتری را متحمل شده است.

گوشی‌های پریمیوم
نموداری که سهم شرکت‌های بزرگ را از بازار گوشی‌های پریمیوم نشان می‌دهد.

اپل، سامسونگ و هواوی 88 درصد فروش بازار گوشی‌های پریمیوم را به خود اختصاص داده اند. با اینکه رتبه اول فروش با اقتدار در اختیار اپل است اما فروش آیفون‌های این شرکت به اندازه 20 درصد افت داشته است. همین لغزش به سامسونگ اجازه داده تا یک چهارم فروش را از آن خود کند و هواوی هم بتواند 16 درصد بازار را در اختیار بگیرد.

روند نزولی سهم فروش اپل در بازار گوشی‌های پریمیوم زمانی مشخص‌تر می‌شود که عملکرد آن را از سال 2017 مرور کنیم. این شرکت با در اختیار داشتن 58 درصد فروش در سال 2017 و کاهش آن به 51 درصد در 2018، حالا در سه ماهه اول 2019 تنها 47 درصد فروش بازار را در اختیار دارد.

گوشی‌های پریمیوم
رده بندی برترین شرکت‌ها در زمینه فروش گوشی‌های پریمیوم به تفکیک منطقه. از چپ به راست: آمریکای شمالی، خاورمیانه، آمریکای لاتین، اروپای غربی، اروپای مرکزی و شرقی، چین، کشورهای آسیا پاسیفیک به جز چین

با اینکه روند طولانی تولید نسل جدید آیفون مشکل اصلی اپل به حساب می‌آید اما کارشناسان عقیده دارند که محصولات پریمیوم سامسونگ امکانات بیشتری را در قبال قیمت کمتر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. علاوه بر این تنوع و طراحی زیبای سری گلکسی اس 10 سامسونگ در فراگیر شدن آن بین کاربران تاثیر بسزایی داشته است.

در آن سو هواوی توانسته در زمینه‌های دوربین، هوش مصنوعی و کیفیت ساخت عملکرد خوبی داشته باشد اما درگیری‌های اخیر دولت آمریکا با این شرکت چینی می‌تواند از ادامه روند صعودی فروش محصولات آن جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی