جزییات بیشتر از هدست Vive Cosmos؛ وضوح بالای نمایشگر و بدنه ماژولار

HTC در جریان برگزاری CES دی ماه گوشه هایی از هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos را به نمایش گذاشته بود و حالا مشخصات آنرا اعلام کرده است.

این هدست از نمایشگری LCD با رزولوشن ترکیبی ۲۸۸۰ در ۱۷۰۰ پیکسل بهره می برد که محتوا را با نرخ ۹۰ فریم در ثانیه به تصویر می کشد. دقت این نمایشگر از نسخه اول هدست وایو ۸۸ درصد بیشتر است. با استفاده از پنل RGB واقعی و افزایش زیر پیکسل ها وضوح تصاویر افزایش یافته است.

Vive Cosmos قدرت پردازش خود را از دستگاه های دیگر از جمله کامپیوتر، موبایل و حتی بیش از یک سیستم گیمینگ می گیرد که نوید اجرای محتوای با کیفیت را به همراه دارد. Vive Cosmos

روی قسمت جلویی هدست صفحه ای قابل تعویض قرار گرفته که نقش ماژول قابل به روزرسانی را بازی می کند و به گفته HTC بر اساس نیازهای مختلف می توان در آینده صفحات دیگری را با سنسورها یا دوربین بیشتر جایگزین آن کرد.

Vive Cosmos با میزبانی ۶ دوربین کاربران را قادر به تجربه حالتی می سازد که HTC آنرا «ردیابی معکوس برتر» نامیده و در واقع به معنی ردیابی حرکات کاربر و کنترلر بدون نیاز به سنسور خراجی است. دو دوربین روی پنل جلویی، دو واحد در طرفین هدست و دو دوربین در بالا و پایین صفحه قابل تعویض قرار گرفته اند.

ساختار فیزیکی این گجت واقعیت مجازی هم به گونه ای که کنار زدن نمایشگر نیازی به درآوردن کامل هدست ندارد. همچنین طراحی پنل به گونه ای صورت گرفته که هوا به راحتی جریان پیدا می کند و بنابرین کاربران در استفاده های طولانی مدت دچار خستگی نشده یا گرمای بیش از حد صورت نمی شوند.

کمپانی تایوانی هنوز قیمت یا تاریخ عرضه Vive Cosmos را اعلام نکرده اما انتظار می رود اواخر سال جاری میلادی یا اوایل ۲۰۲۰ به بازار راه پیدا کند.

مطالب مرتبط

یوتوب سلاح اصلی گوگل در نبرد واقعیت مجازی است

اگر قرار به موفقیت واقعیت مجازی باشد، آنطور که گوگل، فیسبوک، سامسونگ، سونی و جمعی دیگر از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان دنیای تکنولوژی می خواهند، این فضا نیازمند محتوای بسیار قدرتمندی است.بازی های ویدیویی، اولین تمرکز شرکتی چون آکیلس، نقطه ای منطقی برای شروع است اما حالا پر واضح است که واقعیت مجازی برای کسب... ادامه مطلب

برای استفاده از هدست های واقعیت مجازی در ویندوز ۱۰ به چه سیستمی نیاز است؟

ماه گذشته میلادی بود که مایکروسافت با عرضه اپلیکیشن Windows Holographic First Run، حداقل مشخصات مورد نیاز برای استفاده از هدست های واقعیت مجازی ویندوز 10 را به صورت اجمالی اعلام کرد. حالا این کمپانی، به صورت رسمی از حداقل مشخصات کامل و دقیق برای دستیابی به تجربه واقعیت مجازی روی ویندوز 10 رونمایی کرده... ادامه مطلب

اپل و توسعه عینک هوشمند؛ آیا تجربه گوگل گلس تکرار می شود؟

به گزارش بلومبرگ، اپل در حال توسعه نوعی دیوایس پوشیدنی شبیه به گوگل گلس است که نمایشگر واقعیت افزوده را با عینک های معمولی ترکیب می کند. البته این کمپانی هنوز مراحل بازارسنجی عینک های هوشمند را در دستور کار دارد و بنابراین مشخص نیست چه زمانی محصول نهایی از سوی آنها عرضه خواهد شد.طبق... ادامه مطلب

احتمال رونمایی از نسل دوم هدست واقعیت مجازی Vive در نمایشگاه CES 2017

بنابر گزارش جدید رسانه های تایوانی، کمپانی HTC احتمالاً طی نمایشگاه CES 2017 از نسل دوم هدست واقعیت مجازی Vive رونمایی می کند. گفته می شود که این دستگاه جدید، HTC Vive 2 نام گرفته و از بهبودهای چشمگیری نسبت به نسل نخست برخوردار خواهد بود.پیش از هر چیز، در گزارش ها آمده که کابل... ادامه مطلب

شرکت Total Recall از موسس آکیلس شکایت کرد

پالمر لاکی و شرکت پر سر و صدایش، Oculus VR، بار دیگر دادگاهی شدند. Total Recall Technologies، شرکتی مستقر در هاوایی، از لاکی به علت نقض قوانین کارمندی شکایت کرده. لاکی برای مدتی در این شرکت مشغول به کار بوده و گویا در این مدت به بندهای قرارداد خود پایبند نبوده.4 سال پیش، لاکی در... ادامه مطلب

ویدیویی از عملکرد پروژه تانگو در اجرای بازی های واقعیت افزوده [تماشا کنید]

هرچند پوکمون گو اولین بازی واقعیت افزوده نبود، اما اولین عنوانی به حساب می آمد که موفق شد توجه زیادی به این بخش جلب کند و استقبال چشمگیر کاربران از انجام بازی های مبتنی بر واقعیت افزوده را تجربه نماید.اما تب و تاب پوکمون گو با همان سرعتی که ایجاد شده بود فرونشست و حالا... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x

رمزتان را گم کرده‌اید؟