ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن هاشور؛ آموزش گام به گام طراحی

برای اینکه هر مهارت جدیدی را یاد بگیریم باید علاوه بر علاقه، انگیزه یادگیری و پشتکار، مطمئن باشیم که یک آموزگار خوب داریم که می‌تواند برای پا گذاشتن در این مسیر جدید و راهنمایی ما ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۹ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

برای اینکه هر مهارت جدیدی را یاد بگیریم باید علاوه بر علاقه، انگیزه یادگیری و پشتکار، مطمئن باشیم که یک آموزگار خوب داریم که می‌تواند برای پا گذاشتن در این مسیر جدید و راهنمایی ما برای ادامه آن، همراهمان باشد.

مهارت پیدا کردن در نقاشی و طراحی هم مثل هر هنر دیگری به همین چند عنصر در کنار هم نیاز دارد: علاقه، پشتکار و آموزگار مناسب. اگر از دو عنصر اول که به انگیزه‌های درونی ما بر می‌گردند به سلامت گذر کنیم، شاید چالش اصلی پیدا کردن یک آموزگار خوب باشد که هم متد مناسبی داشته باشد و هم هزینه زیادی به ما تحمیل نکند. البته علاوه بر آموزش حضوری، مثل همیشه می‌توان نگاهی هم به ابزارهای خودآموز مثل کتاب‌ها و اپ‌های آموزشی داشت.

هاشور به خاطر عملکرد خوبش جای خود را بین مخاطبان باز کرده است

خوشبختانه اخیرا یک برنامه آموزش نقاشی و طراحی ایرانی به نام هاشور توانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و نام خود را به عنوان یک گزینه مناسب برای علاقه‌مندان یادگیری این هنر مطرح کرده و به عنوان یکی از اپ‌های برگزیده کافه بازار هم انتخاب شود. در این مطلب از تجربه‌ام در کار با این اپ خواهم گفت تا شما هم با امکانات آن بیشتر شوید. پس همراه دیجیاتو باشید.

هاشور یک اپ خودآموز است که طراحی و نقاشی را گام به گام و با درس‌های سطح‌بندی شده و موضوعی به شما آموزش می‌دهد. هر درس یا دوره از چند جلسه تشکیل شده و می‌توانید بسته به سطح یا علاقه‌تان هرکدام را دانلود (یا خریداری) کرده و یادگیری را شروع کنید. مثل هر برنامه رایگانی که از پرداخت درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند، در ابتدا چند درس رایگان برایتان در دسترس است تا از آن‌ها استفاده کرده و در صورتی که مایل به پیشروی بودید درس‌های دیگر را هم خریداری کنید.

برنامه آموزش نقاشی

رابط کاربری این برنامه آموزش نقاشی تقریبا هر چیزی را که نیاز دارید در همان صفحه اول در اختیارتان قرار می‌دهد که البته شاید شما هم مثل من شلوغی آن را نپسندید. خوشبختانه یک تور راهنمای مفید هم برای برنامه در نظر گرفته شده که اگر تعدد گزینه‌های صفحه اول برنامه کمی گیجتان کرد قدم به قدم شما را با محیط برنامه آشنا کند.

تنوع درس‌های هاشور کم است و می‌تواند در آینده بیشتر شود

در ابتدای ورود به برنامه یک درس رایگان با موضوع طراحی نمای نیمرخ سر اسب را می‌توانید دانلود کرده و تماشا کنید. در قسمت دوره‌های آموزشی درس‌های دیگری هم برای دانلود یا خرید در دسترس هستند که دو دوره هاشور مقدماتی و طراحی دست رایگان بوده و بقیه را باید با پرداخت مبلغ قابل توجهی خریداری کنید. موضوعاتی که فعلا در این قسمت آموزش داده می‌شوند شامل طراحی پا، طراحی فیگور، هاشور پیشرفته و... هستند و درس‌های دیگری هم با تگ «به زودی» در آینده در دسترس قرار خواهند گرفت. بااین حال مجموع تعداد درس‌های برنامه کم است و سازندگان باید به فکر گسترده‌تر کردن تعداد و تنوع آموزش‌ها باشند.

برنامه آموزش نقاشی

این برنامه آموزش نقاشی یک امتحان تعیین سطح هم دارد که با سوال‌های تئوری و سه مرحله سوال عملی مهارت شما را ارزیابی می‌کند. با اینکه قابلیت تعیین سطح جذاب به نظر می‌رسد، اما احتمالا تأثیر چندانی روی پیشنهادات ارائه شده توسط اپلیکیشن ندارد چرا که شرایط تست روی صفحه موبایل‌هایی که هر کدام دقت لمس متفاوتی دارند عملا نمی‌تواند با گرفتن تست روی کاغذ قابل قیاس باشد. بنابراین خیلی نمی‌شود روی تعیین سطح هاشور به عنوان یک تست سنجش جدی نگاه کرد.

برنامه آموزش نقاشی

در هاشور هر دوره به دو روش آموزش داده می‌شود: پخش معمولی و پخش با آموزش. همانطور که از نامگذاری آن‌ها پیداست در یکی از آن‌ها طراحی قدم به قدم به همراه توضیحاتی در قالب زیرنویس آموزش داده می‌شود و در دیگری فقط روند طراحی را مشاهده می‌کنید. این جداسازی یکی از محاسن برنامه به شمار می‌آید و می‌تواند روند مرور سریع یک درس را آسانتر کند. برای باخبر کردن شما از تعداد مشاهده و تمرین هر درس، دو نوار درصد هم در کنار نام درس تعبیه شده است.

علاوه بر دوره عملی، دوره‌های تئوری هم در برنامه آموزش نقاشی هاشور گنجانده شده که اگر مایلید به مفاهیم و تکنیک‌های هنر نقاشی به صورت تئوری مسلط شوید نیازتان را تا حد خوبی برطرف می‌کند. درس‌های دوره مبانی هنر رایگان هستند و می‌توانید بلافاصله بعد از باز کردن برنامه به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برنامه آموزش نقاشی

بخش جالب دیگری که در هاشور وجود دارد گالری تمرین است که تعداد زیادی تمرین رایگان در آن قرار داده شده که متاسفانه مشکلات فنی هم در آن دیده می‌شود. با انتخاب هرکدام از تمرین‌ها یک تبلیغ برایتان نمایش داده می‌شود و سپس می توانید آموزش را تماشا کرده و از روی آن تمرین کنید. شخصا چندبار برای دیدن آموزش‌های این بخش به مشکل برخوردم. به این صورت که پس از دیدن تبلیغات نسبتا طولانی، با به نمایش در آمدن پیامی مبنی بر خطا در بارگذاری فایل، به صفحه قبلی بازگشت داده شدم و در مواقع دیگر هم به خاطر زمان بارگذاری نسبتا طولانی از دیدن ویدیو منصرف شدم.

کندی سرورهای هاشور بعضی وقت‌ها دیدن آموزش‌ها را با مشکل مواجه می‌کنند

علاوه بر این در دانلود محتوای آموزشی هم مشکلاتی وجود دارد و این مساله به خصوص زمانی که برای آن درس پول پرداخت کرده باشید آزاردهنده و ناراحت کننده است. به نظر می‌رسد سازندگان برنامه باید فکری به حال سرورهای آن بکنند تا در آپدیت‌های آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. این اپ تا به اینجا در تولید محتوای آموزشی عملکرد مناسبی داشته و شاید به عنوان قدم‌های بعدی سازندگان بتوانند جایی برای قابلیت‌های تعاملی هم درنظر بگیرند تا مخاطب بیشتر با برنامه درگیر شده و یادگیری بهتری داشته باشد.

با تمام این خصوصیات، هاشور یک برنامه آموزش نقاشی خوب است و حتی اگر آن را به دید یک اپ آموزشی حرفه‌ای نگاه نکنیم، می‌تواند نیاز آموزشی مقدماتی تا سطح متوسط را تا حد خوبی پوشش دهد. اگر شما هم علاقه‌مندید یک برنامه آموزش نقاشی خوب در موبایلتان داشته باشید امتحان کردن هاشور را به شما پیشنهاد می‌کنم. شاید از آموزش‌های آن خوشتان بیاید و مایل باشید هزینه نسبتا زیاد برنامه را برای دریافت بقیه درس‌ها پرداخت کنید.

هاشور

هاشور

سازنده: گروه آبتین قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی