ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکتاکوپتر
تکنولوژی

فرمول 1 در آسمان؛ مسابقات سرعت هواپیماهای سرنشین دار تا سال 2020 برگزار می شود

یک شرکت استرالیایی قرار است سری هواپیماهای اکتاکوپتر (هواپیماهای هشت‌پره) که توسط یک خلبان هدایت می‌شوند را برای مسابقات هوایی طراحی کند. هواپیمای مسابقه‌ای شرکت Alauda می‌تواند با ماکزیمم سرعت 200 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

یک شرکت استرالیایی قرار است سری هواپیماهای اکتاکوپتر (هواپیماهای هشت‌پره) که توسط یک خلبان هدایت می‌شوند را برای مسابقات هوایی طراحی کند.

هواپیمای مسابقه‌ای شرکت Alauda می‌تواند با ماکزیمم سرعت 200 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. شرکت استرالیایی که یک کمپانی نوپا با ایده‌های بزرگ و جاه‌طلبی‌های فراوان است به نظر قصد دارد با این سری هواپیماها مسابقات فرمول 1 را به آسمان ببرد.

اکتاکوپتر

در حال حاضر چند نمونه اولیه از این محصول ساخته شده و طی هشت ماه گذشته تست‌های سخت و البته هیجان‌انگیزی را پشت سر گذاشته است. با موفقیت نمونه‌های اولیه در این مجموعه آزمایشات عجیب و غریب، حالا شرکت سازنده قصد دارد اولین پرواز عمومی محصول خود را در فستیوال سرعت گودوود (Goodwood Festival of Speed) به معرض نمایش بگذارد.

اکتاکوپتر نهایی قرار است 4 متر طول و 3.5 متر عرض داشته و با استفاده از بدنه سبک ایرودینامیکی خود شکل و شمایل ماشین‌های فرمول 1 دهه 50 و 60 میلادی را تداعی کند. باتری‌های لیتیوم پلیمر عظیمی با توان 500 کیلو وات در این سری به کار رفته و وزن هواپیما بدون حضور خلبان به 230 کیلوگرم خواهد رسید.

علاوه بر این شرکت سازنده گفته که قرار است سری مسابقات Airspeeder را هم تا 18 ماه آینده راه‌اندازی کند. این مسابقات شامل بخش‌های همچون تایم تریل انفرادی و مسابقات رو در رو می‌شود. Alauda  امیدوار است با راه‌اندازی این مسابقات بتواند زمینه را برای فروش هواپیماهای مسابقه به عموم فراهم کند.

البته رسیدن به این هدف کارآسانی نخواهد بود. در نگاه اول ایده هواپیماهایی که در ارتفاع 20 متری سطح زمین با یکدیگر مسابقه می‌دهند احتمالا بسیار جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. پیشتر هم در دنیا چند نمونه دیگر از هواپیماهای پرسرعت مسابقه‌ای درآسمان به پرواز درآمده و عملکرد نسبتا مطلوبی هم از خود نشان دادند اما در نهایت ایده ساخت تعداد زیادی از آن‌ها و برگزاری مسابقه هواپیماهای پر سرعت نظر کسی را جلب نکرد.

به هر حال سوال‌های زیادی در مورد فرمت نهایی مسابقه، هواپیماهای نهایی، قوانین و مشکلات رگولاتوری و... وجود دارد که باید در آینده منتظر پاسخ آنها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی