ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جنسیس با تولید اتومبیل های الکتریکی به مصاف تسلا می رود

جنسیس که برند لوکس گروه هیوندای موتور محسوب می شود، با معرفی کانسپت های الکتریکی اسنشا (Essentia) در سال 2018 و مینت (Mint) در سال 2019، تمایل خود را برای ورود به بازار خودروهای برقی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

جنسیس که برند لوکس گروه هیوندای موتور محسوب می شود، با معرفی کانسپت های الکتریکی اسنشا (Essentia) در سال 2018 و مینت (Mint) در سال 2019، تمایل خود را برای ورود به بازار خودروهای برقی نشان داده است. حال خبر می رسد این کمپانی تصمیم خود را گرفته و برای تولید مدل های تمام الکتریکی برنامه ریزی کرده است.

به گزارش نشریه استرالیایی درایو (Drive)، خودروهای برقی جنسیس بر اساس پلتفرمی مشترک شکل گرفته و در ابتدا شامل یک مدل سدان و یک شاسی بلند خواهند بود. هنوز مشخص نیست که اولین اتومبیل برقی جنسیس دقیقا چه زمانی از راه خواهد رسید، اما بر اساس برخی گمانه زنی ها انتظار می رود این اتفاق در سال 2021 بیفتد.

اگر قرار باشد که جنسیس سدان الکتریکی خود را در تیراژ بالا تولید کند، به احتمال زیاد این خودرو به مصاف تسلا مدل 3 و  ب ام و i4 رفته و به عنوان جایگزینی برای جنسیس G70 مطرح خواهد شد. شاسی بلند سبز این برند لوکس کره ای نیز شاید رقیبی برای تسلا مدل X باشد.

مدل دیگری که گفته می شود سرانجام راهی خطوط تولید خواهد شد، همان مفهومی شهری مینت است. مانفرد فیتزگرالد (Manfred Fitzgerald) مدیر بخش بین المللی جنسیس در مصاحبه با درایو از علاقه خود به تولید نسخه خیابانی این کانسپت گفته و به نوعی برای عرضه آن چراغ سبز نشان داده است.

در زمان رونمایی از مینت اطلاعات چندانی درباره پیشرانه و مشخصات فنی آن ارایه نشد، جز اینکه این کانسپت کوچک شهری توانایی پیمایش 200 مایل (320 کیلومتر) مسافت با یک بار شارژ را دارا بوده و از شارژرهای سریع 350 کیلوواتی پشتیابنی می کند.

به غیر از خودروهای الکتریکی، آقای فیتزگرالد تایید کرده که جنسیس توسعه مدل های هیدروژنی را نیز در دستور کار قرار داده است. در ساخت این مدل ها مسلما از تجارب هیوندای و کراس اوور هیدروژنی نکسو بهره گرفته خواهد شد.

شایان ذکر است جنسیس در حال توسعه نسل جدید سدان لوکس G80 و نسخه تولیدی شاسی بلند مفهومی GV80 بوده و پیش از خودروهای الکتریکی این دو را معرفی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hassan Abdollahi
    Hassan Abdollahi | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

    ما هم باید پراید سوار شیم

مطالب پیشنهادی