ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی تسلا
تکنولوژی

ایلان ماسک وعده داد: ارتقاء سخت افزاری خودروهای قدیمی تسلا با پردازنده جدید

ایلان ماسک اعلام کرده که تسلا احتمالا تا پایان سال جاری برای تجهیز خودروهای قدیمی‌تر خود به چیپ پردازنده جدید و قوی این شرکت اقدام خواهد خواهد کرد. چیپ مذکور به نام FSD اولین نمونه‌ای ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

ایلان ماسک اعلام کرده که تسلا احتمالا تا پایان سال جاری برای تجهیز خودروهای قدیمی‌تر خود به چیپ پردازنده جدید و قوی این شرکت اقدام خواهد خواهد کرد. چیپ مذکور به نام FSD اولین نمونه‌ای است که برای خودروهای تسلا توسط خود این شرکت تولید شده است.

تسلا می‌گوید که این چیپ عملکردی 21 برابر بهتر از چیپ‌های انویدیای مورد استفاده در خودروهای تسلای قدیمی از خود نشان می‌دهد و البته انویدیا در مورد این ادعا با تسلا اختلاف نظر دارد. چیپ جدید تا به حال در خودروهای مدل S، X و 3 تسلا به کار رفته اما قرار است در ادامه در قالب به روزرسانی برای نیم میلیون خودروی تسلا نیز ارائه شود.

خودروهای تسلا

ایلان ماسک قول‌های بزرگی در رابطه با چیپ جدید داده و ادعا کرده که قدرت این چیپ به حدی است که در نهایت می‌تواند نویدبخش ماشین‌های کاملا خودران باشد. برخلاف قدرت بیشتر این پردازنده‌ها، قیمتشان 20 درصد کمتر از چیپ‌های فعلی مدل +HW2 انویدیا بوده و فقط کمی توان بیشتر مصرف می‌کنند.

چیپ FSD جدید تسلا برای تمام خودروهای این شرکت که پیشتر هزینه افزونه Full Self-Driving به مبلغ 6 هزار دلار پرداخت کرده بودند به رایگان در دسترس خواهد بود. به گفته ماسک در مجموع نیم میلیون خودروی تسلا وجود دارند که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و کسانی که افزونه مذکور را از پیش خریداری کرده‌اند می‌توانند چیپ جدید را به رایگان دریافت کنند.

ماسک گفته با پیشرفت نرم‌افزارها، چیپ جدید منجر به توسعه ماشین‌های کاملا خودران می‌شود

افزونه Full Self-Driving در حال حاضر قابلیت‌های مثل مسیریابی با راننده خودکار را در اختیار صاحبان خودروهای تسلا قرار می‌دهد که به رانندگان برای تغییر لاین، تغییر مسیر بین بزرگراه‌ها و مسیرهای خروجی مورد نظر کمک می‌کند. بدون در اختیار داشتن این افزونه ماشین‌ها فقط به قابلیت راننده خودکار معمولی دسترسی خواهند داشت که سرعت و هدایت ماشین را به صورت اتوماتیک را در دست می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی