ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دانگل های لاجیتک
تکنولوژی

آسیب پذیری امنیتی تمام دانگل های لاجیتک که از کیبورد پشتیبانی می کنند

یک محقق امنیتی آسیب پذیری هایی در دانگل های لاجیتک که برای اتصال بی سیم ماوس ها و کیبوردهای این شرکت استفاده می شوند یافته و آن ها را به شکل عمومی منتشر کرده است. ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

یک محقق امنیتی آسیب پذیری هایی در دانگل های لاجیتک که برای اتصال بی سیم ماوس ها و کیبوردهای این شرکت استفاده می شوند یافته و آن ها را به شکل عمومی منتشر کرده است.

با سرقت کلید امنیتی، هکر می تواند به شکل خودسرانه اقدام به وارد کردن حروف در کامپیوتر کند

این آسیب پذیری ها به هکرها امکان دستیابی به اطلاعات تایپ شده و حتی وارد کردن اطلاعات دلخواهشان از طریق دانگل های لاجیتک را می دهد، حتی اگر این وسیله به کیبوردی متصل نباشد؛ در نتیجه قادر خواهند بود کنترل دستگاه را به دست بگیرند. زمانی هم که از رمزگذاری برای اتصال دانگل و دستگاهی که به آن متصل شده است استفاده شود، آسیب پذیری یاد شده به هکرها امکان دسترسی به کد امنیتی را می دهد. علاوه بر این اگر در دانگل لیست سیاهی تعریف شده باشد که به دستگاه متصل به آن اجازه وارد کردن حروف را ندهد، امکان دور زدنش به کمک این آسیب پذیری وجود دارد.

«Marcus Mengs»، محققی که موفق به کشف این مشکلات شده لاجیتک را در جریان آن ها قرار داده، اما این شرکت تنها قرار است به رفع بعضی از آسیب پذیری ها بپردازد.

دانگل های لاجیتک
مدل جدیدتر دانگل های لاجیتک

به گفته این فرد، آسیب پذیری های یافت شده تمام دانگل های لاجیتک که تحت نام «Unifying» و با تکنولوژی ارتباط رادیویی 2.4 گیگاهرتزی عرضه شده اند را تحت تاثیر قرار می دهند. وی گفته: «با سرقت کلید امنیتی، هکر می تواند به شکل خودسرانه اقدام به وارد کردن حروف در کامپیوتر کند، یا اطلاعات وارد شده از سمت کاربر را از راه دور مشاهده کند.»

علاوه بر این در صورتی که هکر پروسه جفت شدن دانگل و کیبورد یا موس را از دست بدهد، در صورت داشتن دسترسی فیزیکی به دستگاه می تواند با خارج کردن و دوباره وصل کردن آن به کامپیوتر کد اتصال دستگاه را به دست بیاورد.

تمام دانگ های Unifying لاجیتک که از کیبورد هم پشتیبانی می کنند از این آسیب پذیری رنج می برند، در نتیجه پیشنهاد می کنیم نرم افزار Unifying لاجیتک را نصب کنید تا در صورت ارائه وصله امنیتی قادر به دریافت آن باشید.

دانلود نرم افزار Logitech Unifying برای ویندوز

 دانلود نرم افزار Logitech Unifying برای مک

دانلود نرم افزار Logitech Options برای ویندوز

دانلود نرم افزار Logitech Options برای مک

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farshad p
    farshad p | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

    10 سال

مطالب پیشنهادی