ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

676a461f-addarmor-audi-rs7-13
خودرو

جیمز باند آلمانی؛ سریع ترین خودروی ضد گلوله جهان با انبوهی از سلاح های مخفی معرفی شد

خودروهای ضد گلوله معمولا سدان ها و شاسی بلندهای بزرگ و سنگین وزنی هستند که از لحاظ لذت رانندگی حرف چندانی برای گفتن ندارند. اما شرکت آمریکایی AddArmor با ارایه یک محصول فوق العاده سریع ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

خودروهای ضد گلوله معمولا سدان ها و شاسی بلندهای بزرگ و سنگین وزنی هستند که از لحاظ لذت رانندگی حرف چندانی برای گفتن ندارند. اما شرکت آمریکایی AddArmor با ارایه یک محصول فوق العاده سریع می خواهد تعریف جدیدی از اتومبیل های ضد گلوله ارایه کند.

0b86954c-addarmor-audi-rs7-23

دست پرورده AddArmor در اصل یک دستگاه آئودی RS7 اسپرتبک است که پیش از تجهیز به پنل ها و اجزای ضد گلوله توسط کمپانی APR ارتقا یافته؛ با بهینه سازی که مهندسین این تیونر انجام داده اند، موتور V8 و 4 لیتری RS7 اسپرتبک می تواند 760 اسب بخار قدرت و 1085 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

2fb1d35b-addarmor-audi-rs7-8

به لطف این نیروگاه بسیار قدرتمند، خودروی زیبای ژرمن ها برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت تنها به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد که این رقم تقریبا هم ردیف با آخرین سوپر اسپرت های کنونی جهان است. در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم و فشردن پدال گاز تا انتها، دستیابی به نهایت سرعت 202 مایل (325 کیلومتر) در ساعت میسر خواهد بود.

b462c480-addarmor-audi-rs7-20

مسلما در صورت افزوده شدن پنل های ضد گلوله سنگین وزن، تحقق چنین عملکرد خیره کننده ای ممکن نبود. به همین خاطر شرکت AddArmor به جای ورق های فولادی ضد گلوله، از پوشش های پلی کربناتی ویژه ای استفاده کرده که 10 درصد مستحکم تر اما 60 درصد سبک تر هستند.

020edfb0-addarmor-audi-rs7-21

افزوده شدن اجزای محافظ به RS7 اسپرتبک، وزن آن را تنها 91 کیلوگرم افزایش داده است. در عوض این خودرو اکنون سطح حفاظتی B4 را برای سرنشینان خود ارایه می کند. این سطح از استاندارد اروپایی به معنای مقاومت در برابر انواع حملات با سلاح های سبک و کلت هایی با کارتریج .44 مگنوم است.

d3423982-addarmor-audi-rs7-4
شیشه های استاندارد با نمونه هایی که گفته می شود ترکیبی از پلی کربنات و شیشه های بالیستیک هستند، جایگزین شده اند

در کنار مقاومت در برابر سلاح ها، AddArmor چند قابلیت دفاعی را نیز در RS7 اسپرتبک گنجانده است که از مهمترین آنها می توان به مواردی چون محفظه های مخصوص اسپری فلفل، سیستم دودزا، توپ صوتی، سیستم تشخیص مین و انفجار، دوربین های دید در شب 360 درجه، سیستم تشخیص گازهای خطرناک، ماسک های محافظ و محفظه های حاوی هوای تازه اشاره کرد.

e78cf484-addarmor-audi-rs7-6

نور افکن های بسیار قوی که باعث اختلال در دید می شوند، تایرهای پنچر رو (run-flat) و دستگیره های در شوک دهنده از دیگر ویژگی های جالب محصول جدید AddArmor برای فرار از مهلکه به شمار می روند. سپرهای این نسخه خاص از RS7 اسپرتبک به نوعی طراحی شده اند که در مواقع اضطراری می توانند ضمن محافظت از رادیاتور و موتور به عنوان تیغه ای برای کنار زدن موانع پیش رو مورد استفاده قرار بگیرند.

سریع ترین خودروی ضد گلوله جهان

در صندوق عقب نیز قفسه ای مخصوص نگهداری از انواع سلاح ها تعبیه شده تا سرنشینان در برابر مهاجمان دست خالی نمانند.

شرکت AddArmor که توسط یکی از فرماندهان سابق بخش عملیات ویژه آمریکا و همچنین یکی از افسران امنیتی پایه گذاری شده، برای RS7 اسپرتبک ضد گلوله قیمتی برابر با 205 هزار دلار تعیین کرده است. این رقم دقیقا 91,100 دلار از نسخه استاندارد سدان لوکس آلمانی بیشتر است. البته AddArmor گفته که بهای پکیج های این کمپانی از 28 هزار دلار شروع می شود و علاقه مندان می توانند بسته به نیازهای خود آنها را سفارش دهند.

a830601d-addarmor-audi-rs7-12

در بیانیه منتشر شده رئیس هیئت مدیره AddArmor گفته هدف از توسعه این خودرو نشان دادن حق انتخاب گسترده افراد در داشتن یک خودروی ضد گلوله مناسب بوده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • E.A
    E.A | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

    میزارن تو کشورای مختلف همچین چیزی مثل ماشینای عادی تردد کنه ؟!

  • hyhzo
    hyhzo | ۲۰ تیر ۱۳۹۸

    تو ایران وارد بشه این مدل شوتی ها ازش استقبال میکنن

مطالب پیشنهادی