ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاسخ تاکسیرانی به تومن
تکنولوژی

تاکسیرانی: اضافه شدن استارت‌آپ‌ها به طرح هم‌پذیرندگی محدودیت زمانی ندارد

هفته گذشته نشست خبری در سازمان تاکسیرانی تهران برگزار شد و در آن از طرح هم‌ پذیرندگی یا مشترک شدن کیف پول دو اپلیکیشن پرداخت آنلاین کرایه یعنی «ریالو» و «فون‌پی» رونمایی شد؛ اما در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۰

هفته گذشته نشست خبری در سازمان تاکسیرانی تهران برگزار شد و در آن از طرح هم‌ پذیرندگی یا مشترک شدن کیف پول دو اپلیکیشن پرداخت آنلاین کرایه یعنی «ریالو» و «فون‌پی» رونمایی شد؛ اما در این میان جای اپلیکیشن «تومن» خالی بود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز در این مورد به خبرنگار دیجیاتو توضیح داد که تومن در اجرای این طرح همکاری نکرده اما بعد از اجرای فاز اول هم پذیرندگی کلیه اپ‌های پرداخت آنلاین کرایه برای راحتی مسافران ملزم به اجرای آن خواهند بود. این در حالیست که البته استارت‌آپ تومن به طرح و نوع اجرای آن اعتراض داشت. اکنون ولی تاکسیرانی در پاسخ به این اعتراضات، بیانیه‌ای را منتشر کرده است.

روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بدون اینکه نامی از استارت‌آپ‌ تومن بیاورد، به مکاتبات متعدد خود و همچنین جلسات عمومی و کارشناسی در دفتر معاونت حمل و نقل شهرداری، سازمان تاکسیرانی و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران استناد کرده و در بیانیه‌اش نوشته است:

«به نظر می‌رسد اینگونه حاشیه سازی‌ها بیشتر با هدف جنجال آفرینی‌های بی‌پایه و استفاده تبلیغاتی از مطرح شدن در رسانه‌ها انجام می‌شود. لکن به جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود شرکت موصوف پس از اظهار آمادگی اولیه، به جلسات مشترک کارشناسی طرح دعوت شده و صراحتا در حضور کارشناسان و نمایندگان دیگر شرکت‌ها اعلام کرده که مشارکت در موضوع هم‌پذیرندگی در سیاست‌های کسب و کاری این شرکت نمی‌گنجد. با این حال برخلاف ادعاهای نادرست مطرح شده، مجددا تاکید می‌شود امکان مشارکت در طرح هم‌پذیرندگی با چارچوب و شرایطی کاملا مشابه سایر شرکت‌ها برای این شرکت نیز فراهم است.»

در واقع تاکسیرانی با این بیانیه تاکید کرده است که به دنبال یک راهکار یکپارچه برای همه استارت‌آپ‌هایی است که می‌خواهند در این حوزه فعال باشند و در این بین برای پیوستن به این طرح، محدودیت زمانی وجود ندارد.

تاکسیرانی همچنین تاکید کرده است که حمایت از استارتاپ‌های حوزه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در فضایی عادلانه و رقابتی، در اولویت سیاست‌های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران قرار دارد: «انجام اقداماتی نظیر انتشار آمار عملکردی غیر واقعی و گمراه کننده، جنجال آفرینی و شانتاژ خبری و تلاش برای زیاده خواهی و اعمال نفوذ پشت پرده از طریق ارتباط با برخی متنفذین سیاسی و اقتصادی از جمله اقداماتی است که بیش از آسیب رساندن به تصویر و شخصیت حرفه‌ای یک کسب و کار نوپا، چهره اکوسیستم استارتاپی کشور را مخدوش ساخته و با امیدهایی که برای آینده این گونه کسب وکارها در کشور بسته شده در تضاد خواهد بود.»

همچنین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در این بیانیه توضیحاتی در مشکلات پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی برای شهروندان و رانندگان داد که از تعدد کیف‌پول‌های مختلف نشات می‌گرفت:

«تعدد روزافزون فعالیت این سامانه‌ها موجب سردرگمی شهروندان در مواجهه با کیف پول‌های متعدد شده است که علیرغم شارژ کیف پول خود در یک سامانه، قابلیت استفاده از موجودی آن را در تاکسی‌های مجهز به سایر سامانه‌ها وجود ندارند. یعنی هر شهروند برای پرداخت در تاکسی‌ها و خطوط مختلف ناگزیر است سامانه‌های متعدد را نصب و به حساب همه آنها پول واریز کند. ضمن آنکه رانندگان تاکسی هم از مراجعه هرروزه یکی از اعضای این استارتاپ‌ها و ارائه برچسب جدید به آنها دچار ابهام می‌شوند.»

به گفته سازمان تاکسیرانی آشفتگی ظاهری تاکسی‌ها به دلیل تعدد برچسب‌ها و مخدوش کردن بارکد رقبا و شکایت مدوام آنها از یکدیگر از جمله عواملی بود که باعث شد تا رفته رفته اعتماد تاکسیرانان و شهروندان تهرانی به این شیوه نوپای پرداخت الکترونیکی خدشه دار شده و حتی شکست طرح در آینده محتمل شود. بنابراین سازمان تاکسیرانی تصمیم گرفت طرح هم پذیرندگی که از طریق مشورت با فعالان حوزه پرداخت مطرح شده و با ابلاغ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته بود را اجرا کند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده که الحاق به طرح هم پذیرندگی و کیوآرکدهای یکپارچه متوقف به محدوده زمانی خاصی نبوده و در هر زمان با رعایت استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان برای متقاضیان دیگر نیز در دسترس خواهد بود تا در نتیجه رفع مشکلات و انحصار یک جانبه یا چند جانبه، این شیوه پرداخت در بین عموم شهروندان گسترش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی