ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضاپیمای چانداریان 2
علمی

نقص فنی پرتاب فضاپیمای چاندرایان 2 هند را به تعویق انداخت

هند پرتاب فضاپیمای چاندرایان 2 را به تعویق انداخته است. به گفته سازمان فضایی این کشور، تاخیر در پرتاب این فضاپیما که بزرگترین ماموریت مربوط به ماه آن ها محسوب می شود، یک ساعت قبل ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

هند پرتاب فضاپیمای چاندرایان 2 را به تعویق انداخته است. به گفته سازمان فضایی این کشور، تاخیر در پرتاب این فضاپیما که بزرگترین ماموریت مربوط به ماه آن ها محسوب می شود، یک ساعت قبل از پرتاب و به علت نقص فنی اتفاق افتاده است.

این اتفاق 56 دقیقه قبل از پرتاب افتاد

سازمان تحقیقات فضایی هند بود که پرتاب چاندرایان 2 را کنسل کرد. ارسال این فضاپیما که قرار بود یک مدارگرد، سطح نشین و ماه نورد را برای اکتشاف قطب جنوب ماه به این قمر بفرستد تنها 56 دقیقه قبل از پرتاب متوقف شد. چاندرایان 2 قرار بود ساعت یک و 51 دقیقه بامداد دیروز به وقت تهران از پایگاه فضایی ساتیش داوان به سمت ماه پرتاب شود که مقامات خبر از لغو آن دادند.

فضاپیمای چانداریان 2

در توییتر سازمان فضایی هند آمده که: «نشانه هایی از یک نقص فنی 56 دقیقه قبل از پرتاب مشاهده شد که برای احتیاط هر چه بیشتر پرتاب چانداریان 2 امروز لغو شده است. زمان بعدی پرتاب متعاقباً اعلام خواهد شد.»

مسئولان این سازمان اعلام نکرده اند که نقص فنی مربوط به فضاپیمای چاندرایان 2 بوده یا راکت آن، راکتی که قوی ترین پیشرانه هند محسوب می شود. چاندرایان دو با بودجه ای 142 میلیون دلاری که نصف بودجه آخرین نسخه فیلم اونجرز محسوب می شود، دومین ماموریت فضایی هند با هدف ماه است که ادامه دهنده راه مدارگرد موفق چاندرایان 1 خواهد بود. این مدارگرد که سال 2008 به فضا پرتاب شده بود، نقشی مهم در کشف وجود مولکول های آب روی سطح ماه داشت.

فضاپیمای چانداریان 2
محل فرود ماه نشین و ماه نورد چاندرایان 2

این ماموریت از یک مدارگرد برای مطالعه ماه استفاده خواهد کرد، اما هم زمان با آن یک سطح نشین و ماه نورد را هم به سطح این قمر ارسال می کند، کاری که در تاریخ صنعت فضایی بی سابقه است.

در صورت موفقیت فضاپیمای چاندرایان 2 هند پس از آمریکا، روسیه و چین چهارمین کشوری خواهد بود که قادر به نشاندن موفق یک وسیله روی سطح ماه شده، و تبدیل به اولین کشوری می شود که به قطب جنوب آن رسیده است. قطب جنوب ماه محلی مهم به شمار می رود، زیرا هموار در سایه است و به همین دلیل می تواند میزبان یخ و آب باشد؛ منابعی حیاتی برای فضانوردان آینده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی