ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک ایر جدید
تکنولوژی

حافظه SSD مک بوک ایر جدید از نسخه قبلی 35 درصد کندتر است

هفته گذشته مک بوک ایر مجهز به صفحه نمایش رتینا یک بروزرسانی سخت افزاری دریافت کرد که منجر به اضافه شدن قابلیت True Tone به صفحه نمایش آن شد. این بروزرسانی بسیار جزئی بود، برای ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

هفته گذشته مک بوک ایر مجهز به صفحه نمایش رتینا یک بروزرسانی سخت افزاری دریافت کرد که منجر به اضافه شدن قابلیت True Tone به صفحه نمایش آن شد.

این بروزرسانی بسیار جزئی بود، برای مثال پردازشگر با نمونه مورد استفاده در مک بوک ایر سال قبل تفاوتی ندارد اما قیمت مک بوک ایر جدید حالا صد دلار کمتر شده و از 1099 دلار برای افراد معمولی و 999 دلار برای دانشجویان شروع می شود. حالا اما مشخص شده علی رغم اضافه شدن صفحه نمایش True Tone به این دستگاه، اپل قسمت های دیگری را نیز دستکاری کرده تا به قیمت کمتر برسد.

سرعت نوشتن اطلاعات کمی بیشتر است، اما خوانش آن ها بسیار کندتر

این به گونه ای نیستند که با نگاه اول قابل تشخیص باشند اما آزمایشات مجله Consomac با استفاده از نرم افزار BlackMagic نشان داده SSD مورد استفاده در مک بوک ایر جدید از نمونه استفاده شده در مدل های سال قبل کندتر است. بر اساس این بررسی ها مک بوک ایر سال 2019 قادر به خواندن اطلاعات با سرعت 1.3 گیگابایت بر ثانیه و نوشتنشان با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه است.

مک بوک ایر جدید

مدل مشابه 256 گیگابایتی سال قبل قادر به خوانش اطلاعات با سرعت دو گیگابایت بر ثانیه و نوشتنشان با سرعت 0.9 گیگابایت بر ثانیه بود. در نتیجه مدل جدید از نظر سرعت نوشتن اندکی بهتر است اما در خواندن اطلاعات حدوداً 35 درصد کندتر عمل می کند. احتمالا این SSD از مدل قبلی ارزان تر است و به کاهش صد دلاری قیمت مک بوک ایر جدید کمک کرده است.

این تصمیم تا حدودی منطقی به نظر می رسد، زیرا عده بسیار کمی از کاربران مک بوک ایر چنین تفاوتی را حس خواهند کرد. اما کاهش قیمت آن برای افراد بسیاری خوشایند خواهد بود. علاوه بر این کاهش 35 درصدی سرعت این SSD لزوماً به معنای کندتر شدن 35 درصدی سیستم نیست.

همچنین سخت افزار مورد استفاده در مک بوک ایرها آنقدر قوی نیست که قادر به استفاده از تمام پتانسیل یک SSD پرسرعت مانند مدل مورد استفاده در دستگاه های پارسال باشد، در نتیجه مقدار زیادی از توانایی های آن ها به هدر می رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی