ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی واچ اکتیو 2
تکنولوژی

سامسونگ به زودی از گلکسی واچ اکتیو 2 با ویژگی ECG رونمایی خواهد کرد

سامسونگ قرار است به زودی ساعت هوشمند جدیدش به نام گلکسی واچ اکتیو 2 را با قابلیت گرفتن نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام (ECG) معرفی کند. این محصول که جانشین گلکسی واچ اکتیو می شود، اولین ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

سامسونگ قرار است به زودی ساعت هوشمند جدیدش به نام گلکسی واچ اکتیو 2 را با قابلیت گرفتن نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام (ECG) معرفی کند. این محصول که جانشین گلکسی واچ اکتیو می شود، اولین ساعت ساخته شده توسط سامسونگ خواهد بود که از این ویژگی برخوردار است.

گلکسی واچ اکتیو 2 که تصاویر منتسب به آن چند روز قبل منتشر شده بودند، در زمان عرضه قابلیت ECG را به صورت پیش فرض ندارد. این ویژگی در قالب یک به روز رسانی در نیمه اول سال 2020 برای کاربران فعال خواهد شد. البته این ساعت هنگام عرضه وضعیت تپش قلب را به شکل ابتدایی نشان خواهد داد. مثلاً اگر قلب کاربر بیش از حد تند یا کند بزند ساعت به کاربر اخطار می دهد.

گلکسی واچ اکتیو 2

این اولین باری نیست که سامسونگ ساعت های هوشمند خود را به سنسور ضربان قلب مجهز می کند. محصولات گلکسی واچ اکتیو و گلکسی واچ از سنسور نوار قلب ساده و کم دقت برخوردار بودند. سنسورهای الکتروکاردیوگرام که به کمک سیگنال های الکتریکی تپش قلب را ثبت می کنند، دقت بیشتری داشته و امکان تشخیص بیماری های قلبی را تا حدودی فراهم می کنند.

سامسونگ برای استفاده از ECG در ساعت های هوشمند خود بایستی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأییدیه بگیرد؛ عاملی که گفته می شود باعث ایجاد وقفه در عرضه ساعت های جدید این سازنده شده است.

امکان اضافه کردن ویژگی ECG مدتی بعد از عرضه را اپل قبلاً با اپل واچ سری 4 (بررسی دیجیاتو) انجام داده بود. قابلیت الکتروکاردیوگرام در این ساعت چند ماه بعد از عرضه به شکل آپدیت به آن اضافه شد. اپل نیز همانند سامسونگ برای به کارگیری این قابلیت در ساعت های خود باید از سازمان غذا و دارو تأییدیه می گرفت.

گلکسی واچ اکتیو 2

ساعت هوشمند جدید سامسونگ بیشتر شبیه یک به روز رسانی سنتی برای خط تولید ساعت های هوشمند این شرکت است. گلکسی واچ اکتیو 2 در سه مدل LTE, Bluetooth و Under Armour عرضه خواهد شد. مدل Under Armour یک بند مخصوص داشته و با اشتراک 6 ماهه MapMyRun به بازار خواهد آمد. طبق گزارش Sammobile تمامی مدل ها در دو سایز 40 و 44 میلیمتری عرضه شده و از نسخه 1.5 سیستم عامل ONE UI سامسونگ بهره خواهند برد.

از گلکسی واچ اکتیو 2 به همراه گلکسی نوت 10 در رویدادی طی ماه آینده در شهر نیویورک رونمایی خواهد شد. سامسونگ یک رویداد را در تاریخ 7 آگوست (بامداد 17 مرداد) در همین شهر برنامه ریزی کرده است. بنابراین ممکن است این ساعت هوشمند را در همین رویداد ببینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی