ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کپسول اوریون
علمی

کپسول سرنشین دار اوریون آماده سفر به ماه است

جشن 50 سالگی فرود انسان روی ماه تنها به بزرگداشت دستاوردهای گذشته محدود نبود و ناسا تایید کرد کپسول اوریون که قرار است انسان ها را برای اولین بار بعد از برنامه های آپولو به ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

جشن 50 سالگی فرود انسان روی ماه تنها به بزرگداشت دستاوردهای گذشته محدود نبود و ناسا تایید کرد کپسول اوریون که قرار است انسان ها را برای اولین بار بعد از برنامه های آپولو به ماه ببرد، آماده است و اولین سفر خود به مدار این قمر را طی سال آینده انجام خواهد داد.

کپسول اوریون پیش از رساندن انسان به سطح ماه چندین پرتاب آزمایشی خواهد داشت

اولین سفر کپسول اوریون به ماه بدون سرنشین خواهد بود. این ماموریت به عنوان بخشی از پروژه آرتمیس یک با استفاده از راکت های جدید ناسا به فضا پرتاب خواهد شد، و از سه هفته ای که در فضا می گذارند شش روزش را در مدار ماه خواهد بود و سپس به زمین باز می گردد. هنگام بازگشت به زمین نیز عملکرد محافظ های گرمایی این کپسول هنگام عبور از جو زمین بررسی خواهد شد. پس از آن اولین پرتاب سرنشین دار آرتمیس 2 در سال 2022 انجام می گیرد تا تمام مقدمات برای بازگشت انسان به سطح ماه با آرتمیس 3 تا سال 2024 فراهم شود.

کپسول اوریون
ناسا طی جشن 50 سالگی فرود انسان روی ماه اعلام کرد لاکهید مارتین کار ساخت کپسول اوریون را به پایان رسانده است

البته این اولین سفر کپسول اوریون به فضا نخواهد بود. این اتفاق سال 2014 افتاد که اوریون مجموعا چهار ساعت در فضا بود و پیش از بازگشت به زمین دوبار دور آن چرخید. در این آزمایش به جای راکت SLS جدید از دلتا IV برای تست سیستم های کلیدی، قبل از پروژه آرتمیس استفاده شده بود.

کمپانی لاکهید مارتین که یکی از پیمانکاران ناسا است و ساخت کپسول اوریون را بر عهده دارد، اعلام کرده ماژول های سرویس و خدمه ادغام شده اند و فرآیند تجمیع آن ها در جریان است. سپس آزمایشات و تست های لازم روی آن انجام خواهند شد و برای انجام آماده سازی های نهایی پیش از پرتاب، به مرکز فضایی کندی ارسال خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی