ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس واناکرای
تکنولوژی

محققی که ویروس واناکرای را متوقف کرده بود از دیگر جرم هایش تبرئه شد

یک محقق امنیتی که در سال 2017 توانست جلوی پخش ویروس واناکرای را بگیرد قرار بود به علت توسعه بدافزارهای بانکی به زندان برود، اما طبق برخی گزارشات، این اتفاق نخواهد افتاد. [digipullqoute place="left"]قاضی پرونده ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

یک محقق امنیتی که در سال 2017 توانست جلوی پخش ویروس واناکرای را بگیرد قرار بود به علت توسعه بدافزارهای بانکی به زندان برود، اما طبق برخی گزارشات، این اتفاق نخواهد افتاد.

قاضی پرونده اعلام کرد کفه ترازو به سمت کارهای خوب او سنگینی می کند

پس از اینکه «Marcus Hutchins» یک سوییچ مرگ در ویروس واناکرای پیدا کرد، در دنیای امنیت دیجیتال به یک قهرمان تبدیل شد زیرا موفق شده بود جلوی پخش این بدافزار را بگیرد؛ ویروسی که کامپیوترهای زیادی را در جهان آلوده کرده بود. اما اوضاع پس از این اتفاق کاملاً تغییر کرد، و او به اتهام توسعه بدافزاری که اطلاعات بانکی را به سرقت می برد بازداشت شد.

فروردین ماه بود که این فرد به علت توسعه بدافزار «کرونوس» به دو جرم محکوم شد، این در حالی بود که دادستان از هشت اتهام دیگر صرف نظر کرد. وی در بیانیه ای اعلام کرد: «من از این اعمال پشیمانم و مسئولیت کامل کارهایم را می پذیرم. من بزرگ تر شده ام و این بار از همان مهارت هایی که قبلا در جهت تخریب استفاده کرده بودم، برای اهداف سازنده استفاده می کنم. بعد از این نیز تمام وقتم را صرف در امان نگه داشتن مردم از خطر بدافزارها می کنم.»

ویروس واناکرای

چنین اتهاماتی ممکن بود به زندانی شدن این فرد منجر شوند، اما قاضی پرونده اعلام کرد: «کارهای خوبی که آقای «Hutchins» انجام داده کفه ترازو را کاملا تغییر می دهد.» در نتیجه بازه ای که Hutchins از زمان بازداشت شدن تا ارائه حکم در زندان بود به عنوان محکومیتش در نظر گرفته شد و یک سال آینده نیز به شکل مشروط آزاد خواهد بود.

او پس از ارائه حکمش اعلام کرد: «از درک و ملایمت قاضی بی نهایت سپاس گزارم، همچنین از توصیه نامه های فوق العاده ای که همه شما ارسال کردید. از تمام افرادی که طی دوسال گذشته به شکل روحی و مالی از من حمایت کردند نیز ممنونم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی