ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه در صدر و نیسان، مزدا، سوبارو، بیوک و میتسوبیشی در قعر جدول رضایت مشتریان سال 2019

موسس جی دی پاور اخیرا نتایج چند مورد از ارزیابی های سالانه خود را منتشر کرده است. ارزیابی موسوم به APEAL یکی از این موارد است که در آن 90 فاکتور گوناگون در ده دسته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

موسس جی دی پاور اخیرا نتایج چند مورد از ارزیابی های سالانه خود را منتشر کرده است. ارزیابی موسوم به APEAL یکی از این موارد است که در آن 90 فاکتور گوناگون در ده دسته و در دوره سه ماهه ابتدایی مالکیت خودروها مورد بررسی قرار می گیرند. این دسته ها عبارتند از:

  1. نمای خارجی
  2. صندلی ها
  3. کابین
  4. دینامیک رانندگی
  5. جاداری و میزان فضا
  6. موتور و گیربکس
  7. میزان مصرف سوخت
  8. میزان دید و ایمنی
  9. سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع (HVAC)
  10. سیستم صوتی، ارتباطات، سرگرمی و مسیریابی (ACEN)

نتایج ارزیابی APEAL حکایت از آن دارد که در سال 2019 میزان رضایت مالکین از خودروهایشان اندکی بیشتر شده است. طبق ارزیابی سال پیش، امتیاز میانگین برابر با 820 از 1000 امتیاز ممکن بود، اما امسال این رقم به 823 افزایش یافته است. نکته دیگر اینکه از بین 32 برند ارزیابی شده، امسال امتیاز 22 برند با بهبود همراه بوده است.

ارزیابی جی دی پاور APEAL 2018

در ارزیابی APEAL 2019 شرکت آلمانی پورشه با کسب 891 امتیاز جنسیس را کنار زده و توانسته رتبه اول را از آن خود کند. رتبه دوم هم با 868 امتیاز به طور مشترک به جنسیس و ب ام و رسیده است. پس از این دو آئودی با 867 و ولوو با 863 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

3e3f30bb-2019-jd-power-apeal-3
ارزیابی جی دی پاور APEAL 2019

از میان برندهای غیر لوکس، رم امتیاز خود را از 825 به 851 رسانده و ضمن ثبت بیشترین پیشرفت عنوان اول را در این دسته کسب کرده است. پس از رم، داج با 848، مینی با 835، فولکس واگن با 829 و فورد با 828 امتیاز در رده های بعدی ایستاده اند.

اما شاید جذاب تر از فهرست صدر نشیان، وضعیت خودروسازان قعر جدولی باشد. در انتهای دسته برندهای غیر لوکس نام شرکت هایی مثل میتسوبیشی (773)، بیوک (800) و سوبارو (807) دیده می شود. در بین برندهای لوکس هم اینفینیتی (828)، آکیورا (832) و جگوار (843) در انتهای جدول حضور دارند.

به گفته جی دی پاور، شکاف بین برندهای لوکس و غیر لوکس به کمترین حد در تاریخ رسیده است. در سال 2019 اختلاف امتیاز میانگین بین دو دسته به 35 واحد کاهش یافته، حال آنکه سه سال پیش این رقم برابر با 50 واحد بود.

چنانچه بخواهیم نگاهی گذرا به مدل های تولیدی داشته باشیم، باید بگوییم آئودی A7 بیشترین امتیاز را از بین تمامی مدل های موجود کسب کرده و در صدر جای گرفته است. به غیر از این سدان لوکس، پورشه کاین نیز توانسته عنوان بهترین شاسی بلند سایز متوسط پریمیوم را در این ارزیابی به خود اختصاص دهد تا تعداد جوایز گروه فولکس واگن به دو عدد برسد.

2019-audi-a7

ب ام و دیگر گروه آلمانی است که با سری 2، X4، مینی کوپر و مینی کانتریمن چهار جایزه را در کلاس های مربوطه بدست آورده است.

اما بطور کلی در دسته های مختلف محصولات فورد بهتر از بقیه عمل کرده و مدل هایی مثل Expedition، F-150، رنجر، Super Duty و لینکلن Navigator در کلاس های خود به عنوان بهترین ها دست یافته اند.

77e84a9b-2019-jd-power-apeal-1

شورولت بلیزر، جی ام سی Terrain، هوندا آکورد و ادیسه، نیسان آلتیما و ماکسیما، تویوتا کمری و یاریس، مرسدس بنز C کلاس، داج چلنجر و کیا فورته (سراتو) دیگر خودروهای حائز رتبه اول در کلاس های مختلف هستند.

نتایج ارزیابی جی دی پاور APEAL 2019

به گفته آقای دِیو سارجنت (Dave Sargent) معاون ارشد بخش خودروی موسسه جی دی پاور با توجه به پیشرفت تکنولوژی میزان رضایت مشتریان نیز در حال افزایش است، اما در زمینه سیستم اینفوتینمنت هنوز جا برای بهبود خودروسازان وجود دارد.

آنطور که آقای سارجنت افزوده دارندگان مدل های مجهز به تجهیزاتی چون سیستم کنترل نقاط کور، جلوگیری از برخورد و اخطار خروج از مسیر رضایت بیشتری از خودروهای خود دارند.

به اعتقاد آقای سارجنت این مساله حاوی یک نکته مهم است و آن اینکه سیستم های یاد شده واحدهای ساختاری و بنیادین اتومبیل های خودران را تشکیل می دهند. حال علاقه مشتریان به چنین سیستم هایی می تواند باعث گشوده شدن راحت تر دروازه ها به عصر وسایل نقلیه خودران شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۷ مرداد ۱۳۹۸

    خودرو سازای ما هم تو این جدول بودن که نیسان و مزدا تو قعرن؟

مطالب پیشنهادی