ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست مقاومت رویول فلکس پای؛ اولین گوشی تاشو تجاری دنیا [تماشا کنید]

کمپانی چینی رویول با عرضه گوشی فلکس پای، گوی رقابت را از سامسونگ و هواوی ربود و اولین گوشی تاشو تجاری دنیا را در تعداد محدود، به بازار عرضه کرد. زک نلسون این گوشی را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

کمپانی چینی رویول با عرضه گوشی فلکس پای، گوی رقابت را از سامسونگ و هواوی ربود و اولین گوشی تاشو تجاری دنیا را در تعداد محدود، به بازار عرضه کرد. زک نلسون این گوشی را دریافت کرده تا تست های مقاومت را روی آن انجام دهد. در ادامه ببینم این محصول از آزمون های دشوار سربلند بیرون می آید یا نه.

کانال JerryRigEverything در تازه ترین ویدیوی خود انواع بلاها را سر این گوشی آورد. این گوشی که برچسب قیمتی 1300 دلاری دارد، بهمن ماه سال گذشته معرفی شده بود.

پیش از هر شروع باید گفت که جنس نمایشگر گوشی فلکس پای شیشه نیست و نوع خاصی از پلاستیک انعطاف پذیر است و به سمت بیرون بسته می شود. بنابراین در همان ابتدای کار، صفحه نمایش در مرحله سوم مقاومت با جسم نوک تیز، با پدیدار شدن خط و خش های متعدد تسلیم شد. صفحه نمایش حتی در برابر ناخن هم مقاومتی نشان نداد. بنابراین برای استفاده روزانه مناسب نیست، مخصوصاً اینکه از محافظ صفحه هم نمی توان استفاده کرد.

در ادامه اطراف گوشی فلکس پای که حسگر اثر انگشت هم در این قسمت قرار گرفته، با جسم نوک تیز خط افتاد. تنها نکته مورد توجه کار کردن حسگر اثر انگشت با وجود کشیدن خط روی سطح آن بود. نکته ناامیدکننده جنس پشت بدنه است که از پلاستیک ساخته شده و سطح آن با کوچکترین تماس با جسم نوک تیز خط می افتد.

در آزمایش صفحه نمایش بوسیله حرارت، نمایشگر 1920 در 1440 پیکسل فلکس پای تنها 5 ثانیه در برابر آتش دوام آورد و برخلاف گوشی های دیگر که محافظ نمایشگر دارند، آسیب جبران ناپذیر به آن وارد شد.

در نهایت نوبت به آزمایش میزان دوام گوشی فلکس پای در برابر فشار رسید. گوشی به سمت بیرون به راحتی بسته می شود با فشار آسیب ندید. اما اگر کاربر اشتباهاً روی آن بنشیند و به نمایشگر به سمت مخالف فشار وارد شود چه؟ خوشبختانه با فشار در طرف مخالف حرکت لولا، نمایشگر تا حدودی دوام آورد اما با افزایش فشارها نهایتاً از وسط به دو نیم تقسیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۹ مرداد ۱۳۹۸

    خيلي جالب بود كه يك كمپاني گمنام تونسته بود چروك وسط رو به خوبي مديريت كنه و اثر واضحي ازش نباشه، كاري كه سامسونگ و هوآوي نتونستن

    اين ديوايس ها بايد به داخل خم بشن وگرنه هيچ راهي نداره كه گوشي رو تو جيب بزاري و ببري سر كار و خونه و امور روزمره! صفحه مدام خش ميافته..

    به شكل يك تبلت لوكس فقط قابل استفاده است...

  • min
    min | ۸ مرداد ۱۳۹۸

    خاک برسره این رویول فلکس پای، آخه مجبوری دنبال تکنولوژی مسخره بری!

مطالب پیشنهادی