ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

صدای اگزوز خودروهای مرسدس AMG قربانی قوانین جدید اروپا می شود

به موجب قوانین و مقررات جدید اتحادیه اروپا خودروهای ساخته شده در این قاره باید صدای اگزوز کمتری تولید کنند. با اجرای این قوانین مدل های اسپرت مجهز به موتورهای قدرتمند هنگام حرکت در مسیرهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

به موجب قوانین و مقررات جدید اتحادیه اروپا خودروهای ساخته شده در این قاره باید صدای اگزوز کمتری تولید کنند. با اجرای این قوانین مدل های اسپرت مجهز به موتورهای قدرتمند هنگام حرکت در مسیرهای عمومی تفاوت چندانی با مدل های عادی نخواهند داشت.

محصولات مرسدس AMG جزو مدل هایی هستند که تحت تاثیر قوانین جدید اتحادیه اروپا قرار می گیرند. Bastian Bogenschutz مدیر بخش برنامه ریزی محصولات کامپکت این برند آلمانی اخیرا در مصاحبه با نشریه استرالیایی Motoring به نکات جالبی در این باره اشاره نموده است.

به گفته آقای Bogenschutz تمامی بازارها از جمله ایالات متحده از قوانین موجود تاثیر خواهند پذیرفت، زیرا توسعه اگزوزهای مجزا برای هر بازار هزینه بالایی دارد. با این حساب می توان نتیجه گرفت که ساخته های مرسدس AMG ساکت تر از قبل خواهند شد، به ویژه اینکه هر دو سال یک بار قوانین سختگیرانه تر می شوند.

مرسدس AMG A 45 S و CLA 45 S مدل 2020 که چندی پیش معرفی شدند، دو مدلی هستند که به خاطر رعایت قوانین جدید، صدای اگزوز آنها خفیف تر و ساکت تر می شود.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده ایم، AMG A 45 S و CLA 45 S از قوی ترین موتور چهار سیلندر جهان بهره می برند. برای اینکه خریداران مدل های فوق از غرش این موتور بی بهره نمانند، مهندسین AMG به تکنولوژی انتقال صدا متوسل شده اند. این تکنولوژی صدای واقعی پیشرانه و اگزوز را بجای بیرون کابین، در داخل آن پخش می کند.

سیستم های صوتی که صدای اگزوز و موتور را در داخل کابین شبیه سازی می کنند، چیز جدیدی نبوده و نمی توان آنها را یک راهکار ایده آل دانست؛ با این حال بودن آنها بهتر از نبودنشان است. انتظار می رود با سختگیرانه تر شدن قوانین و تردد بی سر و صدای مدل های اسپرت، بازار لوازم آفترمارکت و کسب و کار شرکت های تیونینگ رونق بیشتری بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی