ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

567f0f77-2020-opel-corsa-1
خودرو

رمز و راز اوپل کورسا برای کسب لقب ایرودینامیک ترین خودروی سوپر مینی جهان

کمپانی آلمانی اوپل ادعا می کند نسل ششم کورسا عنوان ایرودینامیک ترین خودروی جهان در کلاس سوپر مینی ها را در اختیار دارد. این شرکت ضریب درگ کورسا 2020 را برابر با 0.29cd و مساحت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۰

کمپانی آلمانی اوپل ادعا می کند نسل ششم کورسا عنوان ایرودینامیک ترین خودروی جهان در کلاس سوپر مینی ها را در اختیار دارد. این شرکت ضریب درگ کورسا 2020 را برابر با 0.29cd و مساحت سطح روبرویی را برابر با 2.13 متر مربع اعلام کرده است.

nuova-opel-corsa

با تکیه بر این ویژگی ها، اوپل کورسا 2020 در مقایسه با نسل قبل بسیار بهینه تر شده و فاکتورهایی چون مصرف سوخت و میزان آلایندگی را وارد فاز جدیدی می کند.

da89fe7d-2020-opel-corsa-4

به منظور دستیابی به ایرودینامیکی فوق العاده، مهندسین راهکاری جالب و فراگیر در پیش گرفته اند. برای مثال قسمت تحتانی اتاق اوپل کورسا 2020، از زیر موتور تا محور عقب، با یک پنل پوشانده شده و حالتی صاف و یکدست دارد؛ استفاده از این پنل باعث می شود جریان هوا از زیر اتاق بهتر عبور کند.

6331c041-2020-opel-corsa-5

اسپویلر سقفی دیگر المانی است که سبب بهبود جریان هوای عبوری و کاهش تلاطم آن می شود. این اسپویلر در سرعت های بالا نیز به کمک خودرو آمده و پایداری آن را افزایش می دهد.

0a038f20-2020-opel-corsa-6

اما شاید جالب ترین ویژگی ایرودینامیکی اوپل کورسا 2020 را بتوان ورودی های هوای فعال جلوپنجره دانست. این ورودی ها در زمان هایی که دمای موتور مناسب بوده و نیازی به هوای خنک نیست، بسته می شوند.

fa86ba1b-2020-opel-corsa-8

هنگام حرکت در سربالایی یا خیابان های شهری، ورودی های جلوپنجره باز می شوند

در زمان بسته بودن، جریان هوا به سمت اطراف دماغه و پایین خودرو هدایت شده و ضمن بهبود ایرودینامیک مصرف سوخت کاهش پیدا می کند. باز و بسته شدن این ورودی ها کاملا خودکار بوده و بستگی به دمای موتور و سرعت حرکت دارد. ورودی های فعال پیش از این اکثرا در مدل های رده بالایی چون ب ام و سری 5 و 7 به کار گرفته می شدند، اما استفاده از آنها در مدل های عادی و ارزان قیمت نیز بتدریج در حال گسترش است.

ناگفته نماند کمپانی اوپل که از سال 2017 به عضویت گروه پژو-سیتروئن (PSA) در آمده، مراحل تست و ارزیابی ایرودینامیک کورسا 2020 را در تونل باد دانشگاه اشتوتگارت و در انستیتوی تحقیقاتی مهندسی خودرو و موتور وسایل نقلیه انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۹ مرداد ۱۳۹۸

    قرار بود از پلت فرم هاي پژو-سيتروئن به تدريج استفاده كنن هم اپل هم واكسهال، نميدونم اين بر اساس پلت فرم جديد پژو هست يا از دست آورد هاي قبلي خود اوپل؟!

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۹ مرداد ۱۳۹۸

      بله اینطوره، پلتفرم این نسل از کورسا با 208 یکیه

  • javad_bat
    javad_bat | ۹ مرداد ۱۳۹۸

    بهتر بود مقایسه ای باشه

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۹ مرداد ۱۳۹۸

      مقایسه با چی؟

مطالب پیشنهادی