ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به رفتار تبعیض آمیز با زنان باردار شاغل در این شرکت متهم شد

گوگل بار دیگر با انتقادات درون سازمانی مواجه شده و این بار یکی از کارمندان این شرکت در یادداشتی گوگل را به سیاست های شغلی تبعیض آمیز در قبال کارمندان باردار متهم کرده است. به ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

گوگل بار دیگر با انتقادات درون سازمانی مواجه شده و این بار یکی از کارمندان این شرکت در یادداشتی گوگل را به سیاست های شغلی تبعیض آمیز در قبال کارمندان باردار متهم کرده است.

به گزارش مادربورد، این کارمند پس از مشاهده برخورد تحقیر آمیز یکی از مدیران با همکار باردارش و رفتارهای تبعیض آمیز در قبال او، یادداشتی با عنوان «من پس از اتمام مرخصی زایمان به گوگل باز نمی‌گردم، این هم دلیلش» منتشر کرد که توسط بیش از 10 هزار کارمند گوگل خوانده شد. بسیاری از این افراد هم از این یادداشت در بورد پیام‌های داخلی شرکت حمایت کردند.

در این یادداشت آمده است:

تقریبا بلافاصله بعد از گزارش این سیاست های شغلی تبعیض آمیز به بخش منابع انسانی شرکت، رفتار مدیرم با من به شدت تغییر کرد. ماه‌ها ایمیل‌ها و چت‌های خشمگینانه، پروژه‌های کنسل شده، بی توجهی او به من در مراودات حضوری و سرزنش عمومی را تحمل کردم. ضربه آخر را زمانی خوردم که فهمیدم مدیرم پشت سر من حرف‌هایی به مدیران ارشد شرکت زده که واقعا به اعتبارم لطمه وارد آورده و علاوه بر این برای جایگزینی من هم با نیروهای دیگر مصاحبه می‌کند، بدون اینکه به خودم اطلاعی از ترک تیم داده شده باشد.

سیاست های شغلی تبعیض آمیز

بعد از این برخوردها، نویسنده یادداشت که مدیریت تیم کوچکی را در گوگل بر عهده داشت و خودش هم باردار بود، به تیم دیگری در این شرکت منتقل شده و تمام اختیارات مدیریتی تا زمانی که فرزندش را به دنیا بیاورد از او سلب می‌شود. بازگشت او به سمت مدیریت تیم حتی بعد از اینکه او به خاطر مسائل پزشکی مجبور شد کمی زودتر به مرخصی زایمان برود زیر سوال رفت و با ابهاماتی مواجه شد.

بر اساس لایحه تبعیض بارداری، کمپانی‌ها حق اعمال تبعیض برای کارمندانشان را بر اساس بارداری یا شرایط پزشکی آنها ندارند و این کار غیر قانونی به شمار می‌آید. یکی از سخنگویان گوگل در این باره به مادربورد گفته:

ما تلافی و انتقام‌جویی را در محیط گوگل کاملا ممنوع و این سیاست را با شفافیت تمام اعلام کرده‌ایم. برای اطمینان از اینکه هیچ شکایتی در گوگل نشنیده باقی نمی‌ماند، چندین راه ارتباطی در اختیار کارمندان قرار داده‌ایم تا نگرانی‌ها و شکایات خودشان را حتی به صورت ناشناس اعلام کنند.

البته این اولین بار نیست که گوگل با اتهام سیاست های شغلی تبعیض آمیز مواجه می‌شود. اخیرا این شرکت به خاطر شکایت افرادی که ادعا می‌کردند شرکت آن‌ها را به خاطر سنشان اخراج کرده 11 میلیون غرامت پرداخت کرد. 3 کارمند زن که اعتقاد داشتند گوگل زنان را به سمت مسیرهای شغلی کم درآمدتر سوق می‌دهد از این شرکت شکایت کرده و هزاران کارمند هم سال گذشته شرکت را به خاطر عدم تساوی فرصت‌ها و حقوق پرداختی ترک کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arsalan Arghavan
    Arsalan Arghavan | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    چقد پرروعه این زنه!
    چندین ماه مرخصی با حقوق گرفته بعد اینجوری ضد همه شرکت چیزی میگه!
    مدیر پروژه خودش باهاش مشکل داشته دلیل نداره که با همه شرکت کل بندازه!

    خیلی مسخره شدن جدیدا!

مطالب پیشنهادی