ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشت کانگورو
علمی

ابتکار یک سرآشپز استرالیایی؛ طبخ غذا با گوشت کانگورو کشت یافته در آزمایشگاه

یک سرآشپز استرالیایی در اقدامی جالب با استفاده از گوشت کانگورو پرورش یافته در آزمایشگاه آشپزی کرد. جورج پپو ۲۸ ساله این گوشت را با کمک نمونه کوچکی از گوشت کانگورو که از مزرعه ای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

یک سرآشپز استرالیایی در اقدامی جالب با استفاده از گوشت کانگورو پرورش یافته در آزمایشگاه آشپزی کرد. جورج پپو ۲۸ ساله این گوشت را با کمک نمونه کوچکی از گوشت کانگورو که از مزرعه ای در سیدنی استرالیایی به دست آورده و به مدت چهار هفته در آزمایشگاه کشت داده بود، تهیه کرد.

او برای این کار نمونه گوشت کانگورو را درون یک محلول مملو از مواد غذایی پرورش داد که مشخصا شامل سرم جنین گاوی می شود و از رویان گاوهای باردار به دست می آید. به این ترتیب سلولی که این آشپز پیشتر از بدن کانگورو گرفته بود با سرعت شروع به تقسیم شدن کردن و در نهایت ماده خوراکی مورد نظر از آن حاصل گردید.

جرج پپو با استفاده از گوشت به دست آمده در آزمایشگاه موفق شد غذایی با شمایل پیراشکی بخارپز شده تهیه نماید و آن را به عنوان نمونه اولیه از غذای خود در اختیار خبرنگار وال استریت ژورنال قرار داد.

گوشت کانگورو

البته به گفته او بافت گوشت تهیه شده در آزمایشگاه برخلاف استیک های موجود در فروشگاه ها بسیار سست بوده با این حال طبق ادعای آقای پپو عطر و طعم آن کاملا شبیه به گوشت کانگورو است.

شاید بد نباشد بدانید که پپو علاقه ای وافر به این روش تهیه غذا دارد؛ او هم اکنون موسس و مدیرعامل شرکتی به نام VOW است که تحت عنوان نخستین شرکت تهیه گوشت پاک در استرالیا شناخته می شود.

تولید هرکیلوگرم گوشت کانگورو در آزمایشگاه حدود ۲ هزار دلار استرالیا هزینه می برد

طبق برآوردهای پپو تولید هرکیلوگرم گوشت کانگورو در آزمایشگاه حدود ۲ هزار دلار استرالیا هزینه می برد و جالب اینکه او پیشتر گوشت خوک و برخی گیاهان را هم در آزمایشگاه تولید کرده بود تا تجربه غذاهای عجیب و غریبش را وسعت بدهد.

مقامات نیو ساوت ولز (جایی که پپو در آن سکونت دارد) بسیار نسبت به ایجاد روشهای جدید برای تولید غذا خوشبین هستند و به همین خاطر اخیرا مبلغ ۲۵ هزار دلار را برای کمک به فعالیت های تحقیقاتی به وی اهدا کرده اند.

طبق اعلام حامیان محیط زیست اشتهای رو به افزایش بشر برای مصرف گوشت خصوصا در اقتصادهای نوظهوری نظیر چین پایدار نیست چراکه گوشت سفید و قرمز به منابعی بیشتر از پروتئین های گیاه پایه برای تولید نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی