به گفته گوگل از آنجا که این ویژگی در مرحله آزمایشی به سر می‌برد، فعلا تعداد محدودی از دیوایس‌های اندرویدی به آن دسترسی دارند. نکته بعد این که در روش مذکور نمی‌توان از یک گوشی برای ورود به نسخه دسکتاپ گوگل کروم استفاده کرد که البته شاید در آینده شاهد فراهم شدن چنین امکانی باشیم.

گوگل در گفتگو با وبسایت ورج اعلام کرده که می‌خواهد احراز هویت با شاخص‌های بیومتریک را طی «چند روز آینده» برای کلیه دیوایس‌های مبتنی بر اندروید 7.0 و نسخه‌های جدیدتر گسترش بدهد. کلیه دیوایس‌های مبتنی بر اندروید 7.0 نوقا و بالاتر از استاندارد FIDO2 پشتیبانی به عمل می‌آورند که لازمه احراز هویت با شاخص‌های بیومتریک به حساب می‌آید.

شایان ذکر است که استفاده از روش فوق، بسیار امن‌تر از آن است که از رمزهای عبور استفاده کنید چرا که اطلاعات شما صرفا در دیوایس‌ خودتان ذخیره می‌شود، ضمن اینکه خطر استفاده هکرها از پسورد شما در سرویس‌های مختلف تحت وب تقریبا وجود نخواهد داشت.

با تمام این اوصاف، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اوضاع در ادامه چگونه پیش می‌رود و آیا می‌توانیم منتظر روزی باشیم که پسوردهای تایپی به طور کلی از صحنه اینترنت حذف شوند؟