ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Exodus
تکنولوژی

گزارش مالی اچ تی سی در سه ماهه دوم 2019؛ ضرردهی برای پنجمین فصل متوالی

گزارش مالی اچ تی سی در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ وضعیت بحرانی این شرکت را نشان می داد. حالا با منتشر شدن گزارش مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال 2019، به ناکامی های این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

گزارش مالی اچ تی سی در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ وضعیت بحرانی این شرکت را نشان می داد. حالا با منتشر شدن گزارش مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال 2019، به ناکامی های این کمپانی تایوانی بیش از پیش افزوده می شود.

بخش تولید تلفن هوشمند کمپانی HTC با بحرانی جدی روبروست و اگر بگوییم در وضعیت قرمز قرار دارد، چندان بیراه نگفته ایم. زیان خالص کمپانی HTC در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با احتساب مالیات به 73 میلیون دلار رسیده که برای پنجمین فصل متوالی تکرار می شود. البته این ضرر هنگفت تا حدودی از زیان 76 میلیون دلاری سه ماهه اول سال 2019 بهتر است.

ریست فکتوری

با نگاه به میزان درآمد HTC در سه ماهه دوم سال جاری، بیشتر به وضعیت اسفناک این کمپانی تایوانی پی می بریم؛ چرا که میزان درآمدها منفی 0.09 دلار به ازای هر سهم بوده. در نیمه اول 2019 نیز این شرکت به ازای هر سهم حدود 0.18 دلار زیان دیده است.

زیان عملیاتی HTC که در نیمسال اول سال جاری برابر با 85.7 میلیون دلار ثبت شده بود، اکنون به رقم 79.4 میلیون دلار رسیده است. در کنار این موارد، شاید تنها خبر خوب برای اچ تی سی کسب درآمد کلی 88.9 میلیون دلاری در سه ماهه دوم سال جاری باشد که باز هم دردی از این شرکت بحران زده دوا نمی کند.

این کمپانی امیدوار است در آینده با عرضه گوشی های 5G و هاب هوشمند 5G و همچنین هدست واقعیت مجازی وایو (Vive)، وضعیت خود را بهبود دهد. پیش بینی می شود بازگشت دوباره این شرکت به بازار هند برای فروش گوشی های میانرده از جمله HTC وایلدفایر، این شرکت را تا حدودی از بحران خارج کند.

اچ تی سی تا همین چند سال پیش یکی از بزرگ ترین سازندگان تلفن هوشمند در دنیا بود ولی رفته رفته جایگاه خود را به غول های کره ای و چینی واگذار کرد. باید دید این شرکت می تواند به دوران طلایی خود برگردد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی