ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

RTX18SLK
خودرو

اخراج 50 درصد پرسنل پژو سیتروئن و دانگ فنگ در چین؛ روزهای سخت شریک ایران خودرو

بر اساس گزارش رویترز پژو سیتروئن (PSA) و دانگ فنگ قصد دارند با اخراج نیمی از نیروی کار خود تعداد کارمندان خود را به 4000 نفر کاهش دهند. این اتفاق برای کارخانه های مشترک دو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

بر اساس گزارش رویترز پژو سیتروئن (PSA) و دانگ فنگ قصد دارند با اخراج نیمی از نیروی کار خود تعداد کارمندان خود را به 4000 نفر کاهش دهند. این اتفاق برای کارخانه های مشترک دو کمپانی نیز رخ داده و مجموعه های تولیدی از 4 به 2 کاهش خواهد یافت.

این تصمیم پس از آن گرفته شده که روند انقباض بازار خودروی چین تداوم پیدا کرده است. چنانچه پیگیر اخبار صنعت خودرو بوده باشید، احتمالا در جریان هستید که از ابتدای امسال آمار فروش خودروهای نو در پر جمعیت ترین کشور جهان همواره کاهش یافته است.

تاکنون هیچ یک از دو کمپانی واکنشی رسمی به گزارش رویترز نشان نداده و در این باره سکوت اختیار کرده اند. با این حال یکی از سخنگوهای PSA گفته:

ما با شرکای خود سعی می کنیم وضعیت کسب و کار خود را در تمامی ابعاد در چین بهبود ببخشیم.

پیش از این یکی از منابع داخلی خودروساز فرانسوی گفته بود اگر وضعیت بازار چین به همین منوال پیش برود، احتمال خاتمه دادن به همکاری 27 ساله با دانگ فنگ و ترک این کشور وجود خواهد داشت. بد نیست اشاره کنیم دانگ فنگ از سهامداران اصلی گروه PSA محسوب می شود.

ANE_170919790_AR_-1_WVKXRLIQRDOM

پیش بینی می شود در سال 2019 فروش مدل های نو در چین با 5 درصد افت همراه باشد

بازار خودروی چین که در نوع خود بزرگ ترین در جهان به شمار می رود، سال گذشته برای اولین بار از دهه 90 به این طرف با افت مواجه شد. شواهد و قرائن نشان می دهند در سال 2019 نیز آمار فروش مدل های جدید در این بازار با افت همراه خواهد بود. کارشناسان میزان افت امسال را 5 درصد پیش بینی می کنند.

چالش های PSA در چین به چهار سال پیش باز می گردد، زمانی که استقبال کم از محصولات این گروه باعث کاهش 400 میلیون دلاری ارزش شرکت مشترک با دانگ فنگ (DPCA) شد. طبق آمار، فروش محصولات PSA در سال گذشته تقریبا سه برابر افت کرده و از 731 هزار دستگاه در سال 2014 (بیشترین میزان)، به 251,700 دستگاه در سال 2018 رسیده است.

پژو 301

طبق تصمیمات اتخاذ شده مجموعه تولیدی Wuhan 1 بسته شده و مجموعه Wuhan 2 به فروش گذاشته می شود. تعداد کارکنان DPCA هم در فاز اول تا پایان سال از 8 هزار نفر به 5,500 نفر کاهش می یابد. در فاز دوم که تا سه سال آینده اجرا می شود، 4 هزار نفر از کارکنان حفظ شده و مابقی کار خود را از دست خواهند داد.

94fc373d-psa-dongfeng-drop-two-china-plants-2

حذف مدل هایی که از فروش مناسبی برخوردار نیستند و تمرکز بر تولید مدل های محبوب دیگر تصمیمی است که توسط مدیران PSA اتخاذ شده است. این مدل ها شامل هر دو برند پژو و سیتروئن می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

    مثلا با اون سرتیتر میخاین بگین بخاطر خروج از ایرانه?????بازار ایران کجا کل دنیا کجا

  • آریا
    آریا | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

    باد چین هم داره میخوابه کم کم

  • zitanix
    zitanix | ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

    حیف ایرانم حیف که به این روز افتادیم
    خدا بیامرزدش
    روحش شاد

    • switch mode
      switch mode | ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

      مصدق؟

مطالب پیشنهادی