ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ های جعلی پلی استور
نرم افزار و اپلیکیشن

دانلود میلیونی اپ های جعلی عکاسی و گیم از پلی استور گوگل

براساس تحقیقات شرکت ترند میکرو کاربران اندروید تاکنون میلیون ها مرتبه اقدام به دانلود و نصب اپ های جعلی روی موبایل های خود کرده اند و به این ترتیب ضمن پایین آوردن سرعت عملکرد این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

براساس تحقیقات شرکت ترند میکرو کاربران اندروید تاکنون میلیون ها مرتبه اقدام به دانلود و نصب اپ های جعلی روی موبایل های خود کرده اند و به این ترتیب ضمن پایین آوردن سرعت عملکرد این دستگاه ها مصرف باتری آنها را نیز به شکل ناخواسته به میزان چشمگیری بالا برده اند.

محققان شرکت امنیت سایبری ترند میکرو در تازه ترین گزارش خود از کشف ۸۵ اپلیکیشن جعلی عکاسی و گیم روی پلی استور گوگل خبر دادند که مملو از نرم افزارهای تبلیغاتی بوده اند. این اپ های جعلی بالغ بر ۸ میلیون بار روی تبلت ها و موبایل های کاربران اندروید دانلود و نصب شده اند.

این اپ های جعلی تاکنون ۸ میلیون مرتبه دانلود و نصب شده اند

ترند میکرو فهرست کاملی از این اپ ها را منتشر کرده با این حال اما شاید بد نباشد اشاره ای به محبوب ترین آنها داشته باشیم. براساس این گزارش Super Selfie، Cos Camera، Pop Camera و Line Puzzle محبوب ترین اپ های جعلی موجود در پلی استور گوگل بوده اند.

یکی از تکنیک هایی که اپ های تبلیغاتی برای نفوذ به گوشی کاربران استفاده می کنند و اخیرا توسط محققان ترند میکرو کشف شده است ایجاد میانبر اپ روی هوم اسکرین کاربر ۳۰ دقیقه بعد از نصب آن است. به این ترتیب اپ ها بیشتر در معرض دید فرد قرار می گیرند و همزمان جلوی پاک شدنشان توسط کاربر نیز گرفته می شود.

این اپ ها بعد از باز شدن عملکردی درست مشابه به اپلیکیشن های عکاسی یا گیم اصلی را از خود نشان می دهند که از روی آنها کپی شده اند با این تفاوت که مرتبا اقدام به نمایش تبلیغات طولانی و تمام صفحه برای کاربر می کنند و فرد توانایی بستن آن تبلیغات را ندارد.

بعد از انتشار این گزارش توسط ترند میکرو، گوگل همه اپ های ساختگی را در اپ استور حذف کرد. گرچه این اپ ها دیگر در فروشگاه مجازی گوگل وجود ندارند اما برخی کاربران پیشتر آنها را روی گوشی یا تبلت خود آنها را نصب کرده اند و ضروری است که به صورت دستی اقدام به حذف آنها از گوشی خود کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی